لزوم صدور مجوز پذیرش ۵ هزار دانشجوی معلم در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برای جبران کمبود معلم در استان، صدور مجوز پذیرش ۵ هزار دانشجو معلم در خوزستان الزامی و ضروری است.

لزوم صدور مجوز پذیرش ۵ هزار دانشجوی معلم در خوزستان/خوابگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) به روز افتتاح نزدیک می‌شودغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه نشست با هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعداد معلم‌ها در استان از استاندارد کمتر است و کمبود معلم در استان احساس می‌شود و برای متناسب شدن آمار معلمان استان نیاز به کسب مجوز جذب و پذیرش ۵ هزار دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان استان داریم.

او افزود: ساختمان دانشجویی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان خوزستان در اهواز با هزینه ۶۵ میلیارد ریال ساخته شد و مرکز حجاب این دانشگاه نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیز شده است.

شریعتی بیان کرد: دانشکده‌های مختلف فرهنگیان خوزستان در شهر‌های مختلف در حال راه اندازی هستند، تاسیس دانشکده فرهگیان در بهبهان مصوب شده است و در ایذه و شوشتر نیز دانشکده فرهنگیان ساخته خواهد شد و استانداری خوزستان برای ساخت فاز دوم ساختمان دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا اهواز پرداخت اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال را تقبل می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یک خیر در بهبهان هزینه ساخت ۳۰ درصد دانشکده فرهنگیان در این شهرستان را تقبل کرده است که ۴۰ درصد هزینه ساخت این ساختمان را استانداری و ۳۰ درصد باقی آن را نیز آموزش و پرورش استان متعهد شده است.

خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در این جلسه چندین تصمیم به تصویب رسید که یکی از این مصوبات افتتاح خوابگاه دانشجویی حضرت فاطمه الزهرا (س) است که در آینده‌ای نزدیک شاهد این اتفاق خوب خواهیم بود.

او افزود: با توجه به اینکه مکان این خوابگاه اسارتگاه عراقی‌ها بوده، با همت و همکاری کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و علی قربانی مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان جایگزینی‌هایی اعمال و این مکان به خوابگاه دانشجویی فرهنگیان تبدیل شد.

خنیفر اظهار داشت: جا دارد از تلاش‌های ارزشمند استاندار خوزستان طی ۲ سال اخیر تشکر و قدردانی نمایم که نوید بخش اتفاقات خوب در استان در امر تربیت معلم، جذب دانشجو معلم، سهمیه‌ها و ردیف‌های جدید و همچنین توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، البته ما هم در تهران در خدمت استان‌ها بخصوص استان پهناور خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.