پژوهش جدید: در صورت قرنطینه زودتر، جان ۳۶ هزار نفر در آمریکا نجات می‌یافت

طبق پژوهش جدید دانشگاه کلمبیا، در صورتی که آمریکا زودتر قرنطینه می‌شد، جان ۳۶ هزار نفر در این کشور از مرگ ناشی از کرونا نجات می‌یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، طبق نتایج یک پژوهش جدید که از سوی دانشگاه کلمبیا به انجام رسیده، در صورتی که آمریکا اندکی زودتر در ماه مارس قوانین مرتبط با قرنطینه را اعمال می‌کرد، می‌توانست جان ۳۶ هزار نفر را که بر اثر ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ جان باخته بودند، نجات دهد.

طبق این پژوهش، در صورتی که قرنطینه در آمریکا دو هفته زودتر اعلام می‌شد، جان ۸۳ درصد از قربانیان ناشی از کرونا در این کشور نجات پیدا می‌کرد.

این گزارش شامل ارقامی تا تاریخ سوم مه است که در آن زمان آمار مرگ و میر رسمی به بالای ۶۵ هزار نفر رسیده بود. بر مبنای اطلاعات ارائه شده در این پژوهش، انجام برخی اقدامات زودتر در آمریکا می‌توانست تغییراتی ریشه‌ای ایجاد کند.

بطور مثال، ایالت جورجیای آمریکا یکی از آخرین ایالت‌های آمریکا بود که قرنطینه را در تاریخ سوم آوریل به اجرا درآورد.

منتقدان می‌گویند تلاش‌های غیر دقیق و انجام آزمایش‌هایی که دیر انجام گرفت از سوی دولت ترامپ سبب شد اطلاعاتی ناکافی در خصوص حجم این همه گیری و این ویروس در ماه و فوریه و مارس ارائه شود.

به نوشته دیلی اکسپرس، این در حالی است که در همان زمان نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در حال ماست مالی و لاپوشانی تهدید شیوع کرونا بود. اکنون نیز ترامپ در واکنش به این پژوهش جدید، آن را «سیاسی کاری» خوانده است.

دانشگاه کلمبیا، یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکاست که در نیویورک قرار دارد.

آمریکا با دارای بودن بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار مبتلا، رتبه نخست آمار ابتلا را در میان کشور‌های جهان داراست. همچنین تا کنون بیش از ۹۶ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان تا کنون به بیش از ۵ میلیون و صد و نود هفت هزار نفر در جهان می‌رسد. همچنین تا کنون بیش از ۳۳۴ هزار نفر در جهان بر اثر ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ماهم همینطور
آخرین اخبار