جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

کارشناسان بین المللی معتقد هستند جهان اسلام با وحدت، اسرائیل را نابود خواهند کرد.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۷۰ سال است که از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت، صهیونیست‌ها برای تضمین بقای خود در سرزمینی که هیچگاه متعلق به آن‌ها نبوده است، جنایت‌های فراوانی را علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده‌اند؛ جنایت‌هایی که به دلیل حجم گسترده آن‌ها در طول سال‌های متمادی، به امری عادی و روزمره برای افکار عمومی تبدیل شده است.

در حال حاضر میلیون‌ها شهروند فلسطینی توسط صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شده و هزاران تَن دیگر نیز به دلیل ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و رفتار‌های قلدرمآبانه صهیونیست‌ها در بند این رژیم گرفتار شده‌اند. علاوه بر این، تعداد بی‌شماری از فلسطینیان نیز از زمان اشغال سرزمین‌مادری‌شان تاکنون به شهادت رسیده و یا در جریان درگیری با نظامیان تا دندان‌مسلح صهیونیست، زخمی و یا حتی معلول شده‌اند.

از همین روی، روز جهانی قدس روزی است که در آن ملت‌های مسلمان و آزاده نسبت به تمامی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اعلام انزجار کرده تا نشان دهند که مسأله فلسطین همچنان زنده است و علیرغم تلاش‌ها برای به حاشیه راندن آن، هیچگاه فراموش نمی‌شود. در همین ارتباط، خبرگزاری ما گفتگو‌هایی با کارشناسان بین‌المللی انجام داده است که در ادامه می‌آید.

* «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس: روز جهانی قدس روزی است که در آن بر جایگاه ویژه قدس اشغالی، مسجدالاقصی و همچنین مسأله فلسطین تأکید می‌گردد. در این روز اعلام می‌شود که قدس و مسجدالاقصی در قلب تمامی امت اسلامی قرار دارند. در این روز، امت اسلامی اعلام می‌کند هر اندازه هم که حجم توطئه‌ها علیه قدس و مسأله فلسطین افزایش یابد، اما آن‌ها مسأله فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

روز جهانی قدس، از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. این روز، نماد مخالفت امت اسلامی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین و غارت ثروت‌های آن است.

روز قدس نماد مخالفت امت اسلامی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین و غارت ثروت‌های آن است.

در این خصوص لازم به ذکر است که امت اسلامی باید به منظور مواجهه و رویارویی هرچه قدرتمندانه‌تر با دشمن صهیونیستی، وحدت خود را تقویت کند. امروز لازمه آزادسازی قدس اشغالی وحدت امت اسلامی است. ما معتقدیم که آزادسازی قدس اشغالی یک تکلیف بر دوش امت اسلامی است. تحقق این مهم، جزئی از مسئولیت همگان است. آزادسازی قدس، تنها مسأله زمان است.

*پروفسور ریچارد فالک، استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل: همچنان که اشغال ادامه داشت و حرکت‌های الحاق اسرائیل با مقاومت اندک بین‌المللی روبرو می‌شد، تغییری چشمگیر در چشم‌انداز نتانیاهو، (شخصیت سیاسی غالب اسرائیل) از موضع بین‌المللی که طرفدار سازش سیاسی است به نتیجه‌ای که به صورت یکجانبه و در قالب راه حل تحمیل شده اسرائیل به دست آمد، تغییر کرد.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

وقتی ترامپ اوایل سال ۲۰۱۷ وارد کاخ سفید شد این تغییر برای نخستین بار از حمایت ژئوپلیتیک صریح دولت ایالات متحده برخوردار شد و دیگر نیازی به پنهان کردن این دیدگاه نبود. در این فضا اسرائیل برای تأیید ادعا‌های خود که تسلط بر سرزمین موعود است تلاش کرد و از هرگونه دلبستگی به صلح از طریق مذاکرات منصرف شد.

طرح ترامپ، چه به عنوان معامله قرن یا با نام رسمی خود از صلح تا شکوفایی شناخته شود، مهر تأیید خود را به ادعای اسرائیل در مورد راه حل یک کشور با مشخص کردن مناطقی که برای دولت فلسطین به عنوان یک کشور در نظر گرفته شده است زد. درست شبیه منطقه بانتوستان که توسط رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی تأسیس شد تا زشت‌ترین ویژگی‌های تسلط و بهره برداری نژادپرستانه را پنهان کند.

همانطور که اکنون برای جهانیان آشکار است، حتی تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌توانست با طرح ترامپ به عنوان یک پیشنهاد جدی برای مذاکره کنار آمده و به درستی آن را به عنوان سناریوی پیروزی اسرائیل رد کرد. اسرائیل قصد دارد بخش بزرگی از کرانه باختری را با چراغ سبز واشنگتن، به خود ملحق کند که به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده این طرح عملی شود.

گرچه این طرح توسط برخی از مقامات برجسته امنیتی در اسرائیل و حتی برخی صهیونیست‌ها مورد مخالفت قرار می‌گیرد، زیرا اکثریت جمعیتی یهودی را نادیده می‌گیرد و باعث برانگیختن حمایت جدید بین‌المللی و اعراب از شکایت‌های فلسطین شده و شاید محرک برای انتفاضه سوم باشد.

باید درک کرد که برنامه ترامپ فاقد هرگونه پشتوانه بین‌المللی بوده و بنابراین به هیچ وجه مستحق احترام در سازمان ملل یا جا‌های دیگر نیست. این مجموعه پیشنهادی کاملاً حزبی و متکبرانه بوده که با حقوق بین‌الملل، اجماع سازمان ملل و اخلاق ابتدایی مغایرت دارد. طرح معامله قرن به جای اینکه مورد توجه جدی قرار گیرد، باید رد شود.

* «محسن محمد صالح» رئیس سابق دپارتمان تاریخ و تمدن دانشگاه اسلامی مالزی، مدیر اجرایی سابق مرکز مطالعات خاورمیانه در امان و استاد و تحلیلگر استراتژیک در حوزه فلسطین و رئیس مرکز مطالعات الزیتونه: رژیم صهیونیستی آینده‌ای در منطقه ندارد، این رژیم بر اساس ظلم بنا شده است و بر خلاف جهت تاریخ حرکت می‌کند. اسرائیل، رژیمی شکست خورده است و مادامی که ملت‌های منطقه با آن مخالف هستند و به دشمنی با این رژیم می‌پردازند، در ایجاد یک نظام طبیعی ناکام خواهد ماند.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

رژیم صهیونیستی هرگز تا ابد قوی نخواهد ماند همانطور که مردم منطقه تا ابد ضعیف نخواهند ماند. می‌رسد زمانی که پروژه اسلامی و وحدت آفرین، این رژیم را نابود خواهد کرد. جریان مقاومت رو به پیشرفت است و ملت فلسطین ایستاده و پایدار است و تعداد آن به لحاظ جمعیت در فلسطین اشغالی از مجموع یهودیان فزونی خواهد گرفت. وعده خدا که مؤمنان را به پیروزی نوید داده است، محقق خواهد شد.

عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، عادی سازی سطحی است و فقط شامل قشر سیاسی فاسد در این کشور‌ها است و ملت‌ها و امت‌های عربی را شامل نمی‌شود. این عادی سازی در گذشته نیز وجود داشته و طی ۴۰ سال گذشته با شکست مواجه شده است.

هر زمان که کشور‌های عربی به عادی سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند، ملت‌ها آن را ناکام گذاشته‌اند. آنچه اکنون ایجاد می‌شود، یک مرحله ضعف موقتی است و مقاومت که فلسطین، قدس و مسجدالاقصی جز ایمان، عقیده و آرمان ثابت آن است به سرعت اراده خود را محقق خواهد کرد، چنین عقیده‌ای هرگز با کینه و اقدامات برخی حکام [عرب]تغییر نخواهد کرد.

* «اونور سینان گوزآلتان» حقوقدان و مقاله نویس روزنامه آیدینلیک: مجادله برای آزادسازی فلسطین محدود به جغرافیای جهان اسلام نیست، بلکه این مبارزه آمریکا تا آفریقا را فراگرفته است. به طوری که کشور‌های مختلف جهان و نیرو‌های ضد امپریالیسم با برگزاری مراسم‌هایی همانند روز قدس که مشابه آن در ایران نیز برگزار می‌شود از مردم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می‌کنند.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

مبارزات فلسطینیان با اسرائیل که از حمایت امپریالیسم آنگلوساکسون برخوردار است، بیشتر از اینکه ملی و مذهبی باشد نشان دهنده ماهیت ضد امپریالیستی آن‌هاست.

امروز، همانطور که امپریالیسم آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند؛ انقلابیون و ضد امپریالیست‌ها هم در سرتاسر جهان باید حامی فلسطین باشند.

در این راستا حمایت دولت‌های منطقه بخصوص ترکیه و ایران از این مبارزات اهمیت دارد، زیرا تداوم این مبارزات تنها در بیت‌المقدس، کرانه باختری و غزه امکان پذیر نیست.

راه حل آزادسازی فلسطین، بیرون راندن امپریالیسم آمریکا از غرب آسیاست. عقب نشینی آمریکا از منطقه باعث تضعیف سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اسرائیل و تقویت قدم‌های فلسطین به سوی آزادی خواهد شد.

* «عبدالستار مجید» رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان عراق: قدس قبلە اول مسلمانان است و اگرچە برای مدتی حتی طولانی در اشغال صهیونیست‌ها باشد، اما روزی بە صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان و ملت فلسطین بازگرداندە می‌شود.

جهان اسلام با وحدت رویه رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد

مشخص کردن روزی جهانی برای زندە نگەداشتن مسئلە قدس و فلسطین اقدام بسیار خوبی در جهت متحد کردن صدای مسلمانان جهان در مورد قدس و برای انسجام در برابر صهیونیسم اشغالگر است.

توافق قرن توطئه و نقشه خطرناک آمریکاست و بدون شک بحران‌ها و مشکلات عدیدە منطقە را عمیق‌تر خواهد کرد و نتیجەای بجز جنگ و خونریزی بیشتر از آن بدست نمی‌آید.

آمریکا حق ندارد بر سر خاک اشغال شدە کشور‌های دیگر معاملە کند آن هم فقط در راستای منافع صهیونیست‌های اشغالگر؛ و بە نظر من ملت‌های مسلمان منطقە و کشور‌های خاورمیانە نباید اجازە بدهند این توطئە خطرناک بە ثمر نشیند.

در حقیقت کشور‌های عربی بە دلیل اختلافاتی کە در منطقە وجود دارد بە مجری سیاست‌های آمریکا تبدیل شدە اند.

باید کشور عربستان و دیگر اعراب اگر نمی‌توانستند علیە اسرائیل اقدام کنند، حداقل بە شرط پایان دادن جنایت صهیونیست‌ها و دست کشیدن آن‌ها از قتل و کشتار مردم فلسطین و اتمام اشغالگری دم از تسهیل روابط می‌زدند. اما متاسفانە کشور‌های عربی در حالی بە اسرائیل نزدیک می‌شوند کە جنایت‌های صهیونیست علیە مسلمانان پایان ندارد و این خودکشی بە تمام معنی برای کشور‌های عربی است و در نهایت همان‌ها هستند کە ضرر خواهند کرد.

ایران همیشه از مردم فلسطین حمایت کردە است و این مواضع خوب ایران اسلامی در حالی است کە برخلاف بعضی از کشور‌های عربی هیچ دروازەای با فلسطین ندارند و آن مردم در حصر ماندە هم هیچ امیدی ندارند.

«عبدالسلام محمود جحاف» عضو کنگره گفتگوی ملی انصارالله یمن: متأسفانه شرایط کنونی جهان اسلام بسیار ناگوار بوده و احیای روز جهانی قدس بیانگر پشتیبانی از مسأله اصلی امت اسلامی که همان مسأله فلسطین است خواهد بود.

دشمن صهیونیستی مصرانه تلاش دارد تا مسأله فلسطین و آرمان فلسطین را نابود کرده و تاریخ آن را از یاد‌ها ببرد تا بدین وسیله به هدف خود یعنی خدشه دار کردن مقاومت اسلامی دست پیدا کند.

ما معتقدیم که روز قدس و دیگر مناسبت‌های اسلامی به صورت گسترده‌ای باعث به وجود آمدن تغییرات مهم در زمینه مقاومت شده است. هم چنین معتقدیم که هدف از روند عادی سازی روابط که از سوی برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس دنبال می‌شود نابود کردن مسأله فلسطین و ارائه کمک بی محابا به رژیم صهیونیستی است. اسرائیل به دنبال اشغال کامل اراضی فلسطین و نابود کردن حق بازگشت فلسطینی‌ها است.

رهبران مقاومت از روز جهانی قدس و درس‌های این روز در راستای تقویت مسأله فلسطین در میان ملت‌های عربی از جمله ملت یمن الهام می‌گیرند.

هدف امام خمینی (ره) از نام گذاری این روز به اسم روز جهانی قدس در واقع احیای مسأله اصلی امت اسلامی و متوجه کردن مردم به این مسأله بود.

شهید قاسم سلیمانی نقش محوری در مبارزه با گروه‌های تکفیری و دشمنان اسلام و هم چنین مواجهه با آمریکا و تمام تشکیلات جنایتکار ایفا کرد. ما معتقدیم که تمام این‌ها بازو‌های رژیم صهیونیستی برای خدشه دار کردن وجهه دین به شمار می‌روند و طبیعی است که مردانی مثل شهید سلیمانی در مبارزه با این پروژه‌های ویرانگر نقش مهمی ایفا کنند. سردار سلیمانی نقش بسیار مهمی در متحد کردن محور مقاومت از سوریه تا لبنان و عراق و یمن در برابر رژیم صهیونیستی ایفا کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.