سفارت ایران در باکو: شهادت سپهبد سلیمانی آزادی قدس را تسریع می‌کند

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در بیانیه خود به مناسبت روز قدس نوشت که شهادت سپهبد سلیمانی سرآغاز پیروزی‌های بیشتر خواهد شد و به آزادی قدس شریفی سرعت خواهد می‌بخشد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز به مناسبت روز قدس با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه در چهل و یکمین سالگرد اعلام روز جهانی قدس مساله فلسطین وارد مرحله حساس خود شده است، تاکید کرد که شهادت سپهبد سلیمانی سرآغاز پیروزی‌های بیشتر خواهد شد و به آزادی قدس شریفی سرعت خواهد می‌بخشد.

در این بیانیه آمده است؛ هدف از اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی احقاق حقوق حقه مردم ستمدیده فلسطینو نمایاندن جنایات رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها به جامعه جهانی بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به این که در حال حاضر مساله فلسطین وارد مرحله حساسی شده است، افزود: رژیم صهیونیستی با بهانه معامله قرن و انتقال سفارت آمریکا به قدس، در زمینه الحاق کناره باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی و ادامه اقدامات خرابکارانه و غیر بشری علیه مردم فلسطین تلاش میکند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در روز جهانی قدس بار دیگر حمایت از مبارزه آزادی مردم فلسطین را اعلام و طرح‌های شومی همچون معامله قرن را مردود می‌داند و بر اهمیت آزادی کامل فلسطین بعنوان مساله عمده جهان اسلامی و ضرورت مبارزه علیه اشغال و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ترور سردار قاسم سلیمانی به دست نیررو‌های تروریستی آمریکا سرآغاز پیروزی‌های بیشتر خواهد بود و خون شهید سلیمانی که از سوی رهبر حماس " شهید قدس " نامیده شده است، به آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف سرعت خواهد بخشید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود: همبستگی اسلامی برای حل مساله فلسطین، قره باغ و دیگر مناقشات جهان اسلامی در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار