هایکو ماس: واشنگتن برای خروج از معاهده آسمان باز توجیه کافی ندارد

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد خروج آمریکا از معاهده آسمان باز که در ایجاد صلح و امنیت به‌خصوص در نیم‌کره شمالی دخیل است، مایه تاسف است و آمریکا برای آن توجیه کافی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به تصمیم جدید دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از معاهده آسمان باز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بابت خروج آمریکا از معاهده‌ای که در ایجاد صلح و امنیت به‌خصوص در کل نیم‌کره شمالی دخیل است ابراز تاسف می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «قطعاً می‌بینیم که اجرای این معاهده از سوی طرف روسی طی چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است. اما از دید ما، توجیهی برای خروج از آن نیست.»

وزیر خارجه آلمان افزود این کشور با همکاری کشور‌های همسو تلاش خواهد کرد آمریکا را به تجدیدنظر در خصوص این تصمیم ترغیب کند.


بیشتر بخوانید:


هایکو ماس، روز پنجشنبه نیز خواستار تجدید نظر او برای خروج از پیمان نظامی آسمان های باز شد. او در عین حال از روسیه نیز خواست که کاملا به تعهدات خود پایبند باشد.

به گفته هایکو ماس، کشورهای آلمان،‌ فرانسه، لهستان و انگلیس پیش از این چند بار به مقامات آمریکا تاکید کرده بودند که مشکلات پیش آمده در اجرای پیمان آسمان‌های باز توجیه کننده خروج واشنگتن از آن نخواهد بود.

معاهده امنیتی «آسمان باز» به امضای ۳۵ کشور خارجی رسیده و بر اساس آن کشورهای عضو متعهد شده‌اند تا در آسمان سایر اعضای این معاهده پروازهای جاسوسی انجام ندهند.

آمریکا و روسیه در شرایط فعلی از اعضای این معاهده به شمار می‌آیند. این معاهده نقش مهمی را در محدودیت رقابت تسلیحاتی بین کشورها ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
برای خروج از معاهده پاریس : معاهده نفتا: معاهده برجام : توجیهات آمریکا کافی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
_لطفا ساکت شو هایکو ماست !
آخرین اخبار