زیاد النخاله: تحریم‌های ایران به علت حمایت از آرمان فلسطین است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به علت حمایت آن از ملت فلسطین در زمینه جهاد و مقاومت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران به علت حمایت آن از آرمان فلسطین است و روز قدس امسال با هجمه آمریکایی-صهیونیستی که هدف آن تسلط بر قدس است، همراه شده است.

زیاد النخاله گفت: «تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به علت حمایت آن از ملت فلسطین در زمینه جهاد و مقاومت است با این وجود، بیشتر از فلسطین و قدس جانب‌داری می‌کند، اما (نظام‌های) عربی گویا در صحرا زندگی می‌کنند که صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شود و اگر هم صدایی وجود داشته باشد کمرنگ و همراه با تردید و براساس معیار‌های مشخصی است.»

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: «امت عربی و اسلامی بدون قدس به بقایای کشور‌ها و ممالکی تبدیل می‌شوند که به اسرائیل خدمت می‌کنند.»

زیاد النخاله اعلام کرد: «معامله قرن، بدترین قرارداد از زمان پیمان بالفور است و کلمه عبوری است که اسرائیل برای ورود به تمام کشور‌های عربی از آن استفاده خواهد کرد. ملت فلسطین با کمترین امکانات می‌ایستد و می‌جنگد و قدردان مواضع ایران است. تحریم‌های ایران جز به این دلیل نیست که در کنار مساله فلسطین ایستاده است.»

دبیرکل جهاداسلامی افزود: «آنچه محمود عباس از موضع خود درباره رژیم اشغالگر گفت، جدی می‌گیریم و باید راهی برای اجرای آن پیدا کند. سخنان محمود عباس همزمان با روز قدس اعلام شده و ملت فلسطین باید تحت شعار قدس، پایتخت فلسطین متحد شود.»

النخاله گفت: «از تشکیلات خودگردان انتظار می‎رود که گامی بزرگ به سمت وحدت داخلی بردارد. از محمود عباس می‌خواهیم که با عینکی متفاوت و به دور از حساسیت‌های حزبی به نوار غزه بنگرد.»

النخاله تاکید کرد، روز قدس باید روز وحدت ملی در مقابل معامله قرن باشد.

در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطینی به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از کشور‌هایی که از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت‌های مادی، تسلیحاتی و معنوی می‌کنند خواستار تشکیل یک جبهه ملی، عربی و اسلامی برای برای مقابله با جریان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مقابله با هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی با این رژیم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار