قربانی: فوتبال تخصص است و نباید مدیران با رابطه انتخاب شوند

پیشکسوت تیم استقلال تهران گفت: فوتبال موضوع تخصصی است و نباید مدیران آن تنها با رابطه انتخاب شوند.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز قربانی، بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا فوتبالی‌ها نمی‌توانند در این رشته مدیریت کنند، اظهار داشت: با جوی که اکنون در فوتبال ایران حاکم است، فوتبالی‌ها نمی‌توانند در این رشته مدیریت کنند. صد در صد نمی‌گویم مدیران فعلی بلکه بیشتر مدیران فوتبال ما باید وابسته باشند. اگر مدیری مستقل باشد، در این محیط نمی‌تواند فعالیت کند.

قربانی: فوتبال تخصص است و درست نیست مدیرانش با رابطه انتخاب شوند

زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون یکی از طلایی‌ترین دوران‌ تاریخ فوتبال کشورمان است

او درباره اینکه برخی مدیران فعلی فوتبال ایران اعتقاد دارند خود فوتبالی‌ها به هیچ وجه یکدیگر را قبول نداشته و اگر ببینند یکی از بین خودشان پله‌های ترقی را بالا می‌رود، از حسادت  دق می‌کنند  گفت: برای مثال نقض این مورد می‌توانیم به دوران ریاست محمد دادکان در فدراسیون اشاره کنیم که به نظر من از لحاظ نتیجه گیری و اقدام‌های مدیریتی، یکی از طلایی‌ترین دوران‌های تاریخ فوتبال کشورمان بود. این حرف مدیران فعلی فوتبال تنها برای توجیه حضور خودشان است و به نظر من هیچ تخصصی در مدیریت فوتبال ندارند.  

سیستم غلط باشد، تمام کار‌ها هم غلط است 

سرمربی تیم سردار بوکان درباره حضور آدم‌های اشتباهی در راس مدیریت باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال بیان کرد: وقتی که سیستم غلط باشد، طبیعی است تمام کار‌هایی که در این سیستم انجام می‌شود غلط است. به صورت مثال می‌بینید یک دونده رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود و فوتبالیست در کشتی مدیریت می‌کند. متاسفانه این دور باطل ادامه دارد. سیستم انتخاب مدیران غلط است.  

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال آدم‌هایی که خودم سر کار گذاشته ام باید به خودم رای بدهند

او ادامه داد: بحثی که اکنون وجود دارد درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال است. یک بچه هم با نگاه به این اساسنامه متوجه می‌شود، آدم‌هایی که خودم سر کار گذاشته ام باید خودم را انتخاب کنند. نمی‌خواهم بی ادبی کنم، اما سیستم غلطی در مدیریت مان داریم. تمام روسای هیئت‌های فوتبال قابل احترام هستند، اما باید بررسی کرد که آیا این افراد فوتبالی بوده اند؟ نحوه حضورشان در هیئت‌ها به چه شکلی بوده و چه آورده‌ای برای فوتبال داشته اند؟ اینکه آن‌ها به مجمع فدراسیون بیایند و به یک فرد خاص که آن‌ها را انتخاب کرده است، رای بدهند درست نیست.

صرف اینکه آدم‌های وابسته به دولت روی کار بیایند اتفاقی نمی‌افتد

قربانی درباره اینکه تا چه زمانی قرار است این آزمون و خطا‌ها ادامه یابد، توضیح داد: تا وقتی این سیستم وجود دارد، اتفاق خاصی رخ  نمی‌دهد. من به وزارت ورزش و ارگان خاصی کار ندارم و تنها سیستم را نقد می‌کنم. در جا‌های دیگر غیر از فوتبال هم سیستم انتخاب مدیران غلط است. تنها به صرف اینکه دولت جدیدی سر کار بیاید و آدم‌های وابسته به آن بیایند و  چهار سال کار کنند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.  

فوتبال امری تخصصی است و درست نیست مدیرانش با رابطه انتخاب شوند

او ادامه داد: باید آینده نگر بوده و برنامه تعریف کنیم. براساس همان برنامه، آدم‌ها خود به خود برای مدیریت انتخاب می‌شوند. در واقع سیستم، آدم‌های مناسب خود را انتخاب کرده و آن‌ها می‌توانند کار را پیش ببرند. متاسفانه اکنون فقط رابطه بازی شده است و خیلی از مدیران عامل باشگاه‌ها  و روسای فدراسیون‌ها که در جای دیگری شاغل بوده اند، وقتی دیگر به آن‌ها کار نمی‌دهند، سریع به ورزش می‌آیند و بدون تخصص مدیریت می‌کنند. این درست نیست.   تا زمانیکه قبول نکنیم فوتبال و ورزش امری تخصصی است و نیازی به آدم‌های متخصص دارد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.


بیشتر بخوانید: قربانی: ممنوعیت قرارداد با بازیکنان خارجی، اذعان به سوءمدیریت است


فوتبالیست پس از پایان دوران فوتبالش فقط می‌تواند ۲ کار انجام بدهد

قربانی درباره اینکه آیا امیدی به تغییر وضعیت دارد یا خیر، گفت:  خیر هیچ امیدی ندارم. یک جنبه دیگری هم باید در نظر بگیریم و باید ببینیم ما فوتبالی‌ها پس از پایان بازی مان برای اینکه بتوانیم در امور مختلف فعالیت کرده و مسائل را پیش ببریم، روی خودمان چه قدر کار کرده ایم؟ متاسفانه نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا خود فوتبال به حدی زمانبر است که پس از پایان دوران بازیگری، یک فوتبالیست ۲ کار بیشتر نمی‌تواند انجام بدهد. نفس بکشد و فوتبال بازی کند. هیچ چیزی دیگری بلد نیست.

او افزود: در این میان استثنا هم وجود دارد. شاید فوتبالیست‌هایی هم باشند که دنبال تحصیل و مجهز کردن خودشان به علم روز بروند. مدیریت و مربیگری با فوتبال بازی کردن متفاوت است. در این زمینه‌ها باید درست صحبت کردن و انتقال داشته هایت را بلد باشی. متاسفانه روی بیشتر فوتبالیست‌ها کار نمی‌شود و  در صد بالایی از خود ما فوتبالی‌ها هم هم فقط دوران بازی مان را می‌بینیم. به هر حال اگر آینده‌ای برای خودمان تصور کرده باشیم،   باید دنبال تجهیز کردن خودمان برویم.

قربانی تصریح کرد: در ۱۰ - ۱۱ سالی که فوتبال بازی می‌کنیم پول خوبی می‌گیریم، اما به هر حال این دوران تمام می‌شود.   فوتبالیست‌هایی را می‌بینید که جزء گران‌ترین بازیکنان دوران خودشان بوده اند، اما پس از پایان بازی شان، وضعیت آن‌ها خراب شد.

غیر فوتبالی‌ها همه میز‌ها را اشغال کرده اند

بازیکن اسبق استقلال در پایان اظهار داشت: غیر فوتبالی‌ها همه میز‌ها را اشغال کرده اند و ما میزی ندیده‌ایم. اگر میزی به ما نشان دهند، می‌توانیم بگوییم برای ما بزرگ است یا خیر. یکی از مشکلات مدیریت مان این است که بازخواستی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.   مدیری که ۵ سال قبل در استقلال مدیریت کرده، الان جایی بهتر در حال کار کردن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار