قربانی: ممنوعیت قرارداد با بازیکنان خارجی، اذعان به سوءمدیریت است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اینکه سرخابی‌های پایتخت اجازه عقد قرارداد با بازیکنان خارجی را ندارند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز قربانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اینکه سرخابی‌های پایتخت اجازه عقد قرارداد با بازیکنان خارجی را ندارند گفت: این تصمیم اذعان به سوء مدیریت در سال‌های گذشته است. وزارت ورزش، به عنوان متولی استقلال و پرسپولیس، بجای اینکه راه درست قرارداد بستن و تعامل با بازیکنان و مربیان خارجی را به مدیران آموزش دهد، صورت مسئله را پاک کرده است.

قربانی ادامه داد: از این قانونی که که تصویب شده است، سوء مدیریت در سال‌های گذشته، در این ۲ باشگاه، برداشت می‌شود.

قربانی درباره عادلانه بودن این مصوبه گفت: شاید کیفیت این ۲ تیم پایین آمده و به نوعی در حق آن‌ها، اجحاف شده باشد، اما باید از بعد دیگری هم به این موضوع نگاه کرد. در سال‌های اخیر، مربی‌ها و بازیکنان بی کیفیتی وارد ایران شدند. باید از وزارت ورزش سوال کنیم؛ آیا در جریان جذب چنین بازیکنان و مربیان بی کیفیت بوده و یا آن‌ها از چه کانال‌هایی وارد ایران شدند. متاسفانه برخی مدیران و حتی مربیان در جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی، ذی نفع بوده اند.

قربانی افزود: همه ما می‌دانستیم که در جذب این مربیان و بازیکنان، دلالی صورت می‌گیرد؛ اما متاسفانه برخوردی نشد. به جایی رسیدیم که صورت مسئله را پاک می‌کنند. البته به نظر من این موضوع باعث ضعف کلی فوتبال ایران خواهد شد.

قربانی درباره احتمال حل مشکل مالی باشگاه‌ها با اجرای این قانون، گفت: امیدوارم این مشکل حل شود، اما تا زمانی که فوتبال دولتی یا شبه دولتی است و تنها شعار می‌دهیم، این اتفاق رخ نخواهد داد.

او اضافه کرد: در حال حاضر شعار زیبایی را مدت‌ها است که می‌شنویم مبنی بر اینکه سرخابی‌ها، خصوصی خواهند شد، اما همه می‌دانیم این موضوع فقط شعار است. اگر این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید این باشگاه‌ها به یک شخص حقیقی که کاملا مستقل باشد، واگذار نخواهند شد.

قربانی تصریح کرد: اگر مدیر خوب داشته باشیم، طبیعتا جذب بازیکن و مربی خارجی به ما آسیب و ضرر نمی‌زند. اگر مدیری داشته باشیم که متخصص باشد، راه قرارداد بستن و دفاع از منافع باشگاه و زیرمجموعه خود را بداند چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد. متاسفانه مدیرانی که از دیگر جایگاه‌ها رانده شده اند به فوتبال می‌آیند، تنها به دلیل رفاقتی که با مدیر بالادستی خود دارند. نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم. متاسفانه اتفاقاتی در فوتبال کشورمان رخ داده که نتیجه سوء مدیریت در سال‌های گذشته بوده است.

قربانی تصریح کرد: در فدراسیون فوتبال و در روابط بین الملل، مشکلات زیادی داریم. مدیرانی داریم که اصلا با زبان انگلیسی، آشنایی ندارند. دپارتمان بین الملل در باشگاه‌ها فورمالیته است. به هر حال هر ۲ طرف در یک مذاکره، به دنبال کسب سود و منفعت هستند.

قربانی گفت: باید افرادی باشند که از ۱۰ معنی متفاوت یک کلمه در قرارداد، آگاه باشند. باید بدانیم که آن کلمه، چه بار معنایی دارد و آیا در آینده به ضرر ما خواهد شد یا خیر. متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و تنها به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایطی که پیش آمده و شکایت بازیکنان و مربیان، وزارت ورزش تنها صورت مسئله را پاک کرد. هیچ یک از مدیرانی که در به وجود آمدن این فاجعه نقش داشتند، پاسخگو نیستند.

قربانی ادامه داد: فرض کنید، پیروز قربانی مدتی در فوتبال مدیریت می‌کند و البته چیزی هم بلد نیست، زیرمجموعه خود را نابود می‌کند و در نهایت پست بالاتری می‌گیرد. به هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست. هیچ نهادی هم سوال نمی‌کند، با بازیکنی که قرارداد بستید، ضرر مالی برای باشگاه و مجموعه فوتبال کشور، به وجود آمده است. بر چه اساسی این قرارداد منقعد شده و مشاور شما چه کسی بوده است. مبلغی که رد و بدل شده، در اختیار چه کسانی قرار گرفته است. تمام این موارد باید بررسی شود. نمی‌توان هر فردی را تنها بر اساس رفاقت، بر مسند مدیریت گذاشت.

قربانی گفت: باید در قبال تصمیم گیری‌های مدیری که منصوب می‌کنیم، پاسخگو باشیم. اگر مسئولان ورزش قهرمانی می‌خواهند، به عنوان یکی از راه‌های نشان دادن قدرت در دنیا، باید در ورزش سرمایه گذاری کنند. مجلس گذشته، تصویب کرد که هیچ نهاد دولتی، حق سرمایه گذاری در ورزش حرفه‌ای را ندارد و در کنار آن قوانینی وجود دارد که بخش خصوصی به هیچ عنوان، به حضور در ورزش قهرمانی ترغیب نمی‌شود.


بیشتر بخوانید :جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس ممنوع شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار