توزیع ۷۰ جعبه تخم نوغان در جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به این که نوغانداری صنعتی اشتغالزا در این شهرستان است، گفت: ۷۰ جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا هاشم آبادی مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به این که نوغانداری صنعتی اشتغالزا در این شهرستان است، گفت: ۷۰ جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

او افزود: شرایط جغرافیایی و اقلیمی مطلوب جوین برای کاشت درخت توت شرایط لازم را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم فراهم کرده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: نوغانداری شغلی جانبی و راحت است که در کنار اشتغال اصلی می‌تواند درآمد کشاورزان را افرایش داده و زمینه توسعه و رونق مناطق روستایی را فراهم کند.

هاشم آبادی بیان کرد: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است لذا کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسبی کسب کنند.

با پرورش کرم ابریشم، ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم نیز می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.