برگزاری امتحانات پایه نهم از ششم خرداد ماه

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: امتحانات پایه نهم از ششم خرداد ماه بصورت حضوری در کرمان برگزار می شود.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه از ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس استان برای رفع اشکال، بازگشایی شده اند گفت: این اقدام کاملا اختیاری بوده است ودر این شرایط پیش آمده سلامت جسمی وروحی دانش آموزان و همچنین آموزش اصولی دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی در زمان حضور دانش آموزان در مدارس، از الویت‌های مهم واصلی آموزش وپرورش بوده است.

او بیان داشت: ثبت نام برای مدارس دبستان از اول خرداد ماه آغاز شده است وبرای مدارس دبیرستان، والدین می‌توانند از طریق سایت مدارس ویا بصورت حضوری و رعایت نوبت دهی برای جلوگیری از شلوغی و فاصله گزاری اجتماعی، از اول تیر ماه اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم در مدارس کرمان بصورت حضوری است، افزود: با توجه به نامه نویسی‌ها وپیگیری‌های انجام شده به ستاد ملی کرونا، به احتمال زیاد مدارس جنوب استان بصورت غیرحضوری امتحانات پایه نهم را برگزار خواهند کرد.

اسکندری نسب تصریح کرد: این امتحانات از ششم خرداد ماه آغاز می‌شوند و در مدارسی که بنا بر حضوری بودن امتحانات است، با رعایت فاصله گذاری هر صندلی با صندلی بعدی با فاصله ۲ متر انجام و با رعایت همه موازین بهداشتی محل امتحانات بصورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه آغاز و تا ۱۶ تیرماه بصورت حضوری ادامه دارد، گفت: خدمات حضوری به دانش آموزان این پایه تحصیلی فقط تا دهم خرداد ماه، ارائه خواهد شد.

 مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان افزود: الزام است که پایه تحصیلی نهم بدلیل داشتن هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، وپایه دوازدهم هم بدلیل نهایی بودن امتحانات بصورت حضوری باشند وشیوه برگزاری امتحانات سایر پایه ها، بنا به تصمیم شورای هر مدرسه ارزیابی و برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار