معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد: زمین لرزه روز گذشته گچساران ۱۵ میلیارد ریال به بافت تاریخی دهدشت خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت اله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت: در پی زمین لرزه روز گذشته شهرستان دوگنبدان، خساراتی به بافت تاریخی بلادشاپور در دهدشت نیز وارد شد که به دستور استاندار به همراه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از وضعیت این بافت تاریخی بازدید کردیم.

صمیمی دوست افزود: برآورد خسارت اولیه به بافت تاریخی دهدشت ۱۵ میلیارد ریال است که تلاش می‌شود با جذب اعتبارات مورد نیاز درسطح استان و وزارت خانه هر چه سریعتر کار مرمت بنا‌های آسیب دیده انجام شود.

مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این بازدید به خسارات وارد شده اشاره کرد و گفت: در زمین لرزه اخیر شهرستان دوگنبدان به سقف و ستون حجره‌های کاروانسرا، وضو خانه امازاده جابر (ع) و چهار سوق بافت تاریخی دهدشت خساراتی شامل ترک خوردگی‌های ریز و درشت وارد شده که نیاز هست هر چه سریعتر این خسارات ترمیم شوند.
 
صفایی همچنین از اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: این اعتبارات شامل ۲ و نیم میلیارد ریال برای مطالعه بافت تاریخی و ۳ و نیم میلیارد دیگر برای مرمت و بازسازی اماکن خسارت دیده اختصاص یافته است.

او گفت: کار مطالعه این بافت به زودی آغاز می‌شود و کار مرمت نیز در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.