تملک و احیاء بافت تاریخی دهدشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تملک و مرمت و احیاء بافت تاریخی دهدشت حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

تملک و احیاء بافت تاریخی دهدشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیگیر مسایل و مشکلات بافت تاریخی دهدشت هستم و رسانه‌ها نیز حساسیت بیشتری نسبت به تخریب این بافت در اثر بارندگی و زلزله داشته باشند.

او گفت: اگر خشتی از بافت تاریخی دهدشت بیفتند وجودمان به لرزه در می‌آید و دنبال هستیم مشکلات این بافت سریع‌تر برطرف شود، اما نیاز به اعتبارات ملی و استانی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای تملک و مرمت و احیا این بافت حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که از این میزان حدود ۲۰ میلیارد تومان برای تملک است.

باقری با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به بافت تاریخی دهدشت تصریح کرد: از این میزان اعتبار  تنها ۶۲۰ میلیون تومان در قالب اوراق ۳ ساله تخصیص داده شد.

او ادامه داد: در شورای برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه طی سال ۹۷ و امسال هیچ گونه اعتباری به بافت تاریخی دهدشت در نظر نگرفت در صورتی که حدود ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌دادند می‌توانستیم محوطه سازی را شروع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بصورت جدی در حال پیگیری مشکلات بافت تاریخی دهدشت در سازمان میراث فرهنگی کشور هستم که اعتباری اخذ کنیم تا بتوانیم مرمت‌های اضطراری این بافت تاریخی را انجام دهیم.

انتهای پیام/پ

تملک و احیاء بافت تاریخی دهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.