حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت از اول تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از اجرای نسخه پیچی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی از اول تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جمشید محمدی ، مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت:در راستای کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و از اول تیرماه دفترچه‌های کاغذی حذف و نسخه پیچی الکترونیک انجام می شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۷۷۶ بیمار خاص  در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند ، افزود:  از این تعداد ۱۶۷ نفر هموفیلی، ۶۱۴ نفر تالاسمی، ۷۰۳ نفر دیالیزی، ۳۲۶ نفر پیوند کلیه و ۹۶۶ نفر MS هستند.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان ، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق عدالت در سلامت و بهره مندی آحاد مردم از خدمات مطلوب بیمه‌ای است، گفت: بیمه سلامت در تحقق این هدف نقش مهمی ایفا می‌کند.

جمشید محمدی،  به جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری استان گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۹ درصد این جمعیت در قالب صندوق‌های بیمه‌ای روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار، ایرانیان، بیمه سلامت تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او با بیان اینکه در راستای برون سپاری ارائه خدمات بیمه سلامت گیلان با ۶۳ دفتر پیشخوان قرار دارد، افزود: پارسال ۷۵۰ هزار جلد دفترچه برای بیمه شدگان بیمه سلامت در استان گیلان صادر شده است.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان ، با اشاره به اینکه بیمه سلامت گیلان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان با یک هزار و ۷۱۱ مؤسسه دولتی و خصوصی طرف قرار داد است، گفت: در ماه‌های اخیر و ماه‌های انتهایی پارسال اقدامات خوبی در راستای پرداخت مطالبات در سطح استان و کشور از سوی بیمه سلامت انجام و بخش زیادی از مطالبات پرداخت شده است.

او همچنین به پرداخت مطالبات سال ۹۷ تمام مراکز خصوص نیز اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت ایران برای صیانت از حقوق بیمه شدگان تلاش می‌کند تا با پرداخت بدهی‌ها، حمایت هرچه بیشتر خود را از نظام سلامت در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان انجام دهد.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: تحت پوشش قرار گرفتن بیماران مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان، اضافه شدن پوشش‌های جدید از جمله دارو در پروتکل‌های درمانی، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی از اول تیرماه سال جاری، رفع همپوشانی بیمه‌های پایه از اقدامات اجرایی بیمه سلامت است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.