مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

اجرای چهار پروژه اصلی IT در گیلان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:چهار پروژه اصلی IT شامل رسیدگی الکترونیکی به اسناد، نسخه نویسی الکترونیکی، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیکی باید تا سه ماهه نخست سال آینده در استان گیلان اجرایی‬ شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، طاهر موهبتی  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در استقرار نظام ارجاع در کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه فناوری، گفت: چهار پروژه اصلی IT شامل رسیدگی الکترونیکی به اسناد، نسخه نویسی الکترونیکی، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیکی باید تا سه ماهه نخست سال آینده در استان گیلان اجرایی‬ شود.

موهبتی تأکید کرد: گیلان در کنار گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان و مازندران از جمله استان‌هایی هستند که باید این پروژه‌ها را تا ٣ ماه نخست سال ٩٨ اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در کشور هستند، افزود: بیشترین تعداد افراد تحت پوشش در حوزه روستایی و کمترین آن‌ها از دانشجویان، خانواده شهدا و طلاب هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه امیدواریم پروژه‌های ذکر شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت استان گیلان به خوبی اجرایی شود، تصریح کرد: اجرای طرح استحقاق سنجی در اکثر بیمارستان دولتی و دانشگاهی و پذیرش بدون دفترچه بیمه انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات در این بیمارستان‌ها از طریق کد ملی فرد انجام می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در استحقاق سنجی، رفع هم پوشانی و صلاحیت خدمت مراکز درمانی است. این برنامه در بخش سرپایی و بیمارستان‌های خصوصی نیز بزودی عملیاتی شود.

وی با اشاره به رسیدگی اسناد الکترونیکی، گفت: با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت مقرر شد این برنامه ظرف یک سال آینده در سطح بیمارستان‌های دولتی عملیاتی شود.

موهبتی رسیدگی ۲۵۰ فرم به صورت دیجیتال را یکی از ویژگی‌های اسناد الکترونیکی دانست و افزود: صدور نسخه الکترونیکی، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت در حوزه فناوری است.

انتهای پیام/ف

چهار پروژه اصلی IT شامل  باید تا سه ماهه نخست سال آینده در استان گیلان اجرایی‬ شود

برچسب ها: بیمه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.