محاکمه نتانیاهو مدتها طول خواهد‌ کشید

یکی از کارمندان سابق دادستانی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت دادگاه محاکمه نخست وزیر این رژیم با روند کنونی چند سال طول خواهد کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دورا چن، کارمند سابق دادستانی رژیم اشغالگر، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت برآورد می‌کند دادگاه محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۴ یا ۵ سال زمان ببرد.

چن و یکی دیگر از وکلای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه زوایای مختلف دادگاه نخست وزیر اسرائیل را بررسی کرده و نتیجه را اینگونه بیان کردند: «نتانیاهو در تلاش برای سرکوب دادگاه است. در حال حاضر تیم دفاعی دادگاه تمرکز خود را بر زمان بیشتر گذاشته و این بدین معنی است که این دادگاه ۴ و یا ۵ سال طول خواهد کشید.»

اولین دادگاه محاکمه نتانیاهو در تاریخ (۲۴ مه) ۴ خرداد برگزار شد که حواشی‌ بسیاری به همراه داشت.

اتهامات وارده به نتانیاهو رشوه، خیانت در امانت و کلاهبرداری است که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تمامی آن‌ها را انکار کرده است.

علاوه بر این، نتانیاهو بر سر جایگاه سیاسی خود پس از انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) با چالش‌هایی مواجه شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده موسوم به هزاره شامل پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گران قیمت از تجار ثروتمند است.

پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش او برای ایجاد یک توافق پنهانی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است.

پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد.

پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار