باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پیام جهانی موفقیت ایران در ارسال سوخت به ونزوئلا

با ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ونزوئلا و بدون اجازه دخالت آمریکا موفقیتی بزرگ در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یک قرن از کشف اهمیت نفت کشورمان ایران به منظور تجارت جهانی و رشد اقتصادی می‌گذرد و این اهمیت از دهه ۱۳۴۰ پررنگ‌تر شده است. با شناخت این اهمیت  توجه بیشتر کشورهای غربی به این ماده ارزشمند نیز افزایش یافته و باعث شده تا آنها همواره چشم طمع به آن داشته باشند. در این میان جنگ و تحریم باعث بی‌ثباتی اقتصاد نفتی ایران شده است، اما مردم ایران با وجود تمام این موانع تلاش بسیاری برای اثبات و گرفتن حق  خود کرده‌اند. 

در چند سال اخیر و به طور مشخص با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌های این کشور علیه ایران شکل تازه‌تری به خود گرفته و تهران را با چالشی جدید روبه‌رو کرده است. رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند صادرات نفت کشورمان را به صفر خواهد رساند تا با  اعمال «فشار حداکثری» بر کشور ایران و با هدف آوردن کشورمان پای میز مذاکره، از ایران بخواهد از قدرت نظامی و موشکی خود در منطقه بکاهد. اما مردم و مقامات ایران مانند همیشه این سختی را به فرصتی تبدیل کردند تا به تمامی کشور‌ها ثابت کنند هیچ ترسی از آمریکا نداشته و به راحتی در مقابلش ایستادگی خواهند کرد.

اما اکنون، به اذعان تحلیلگران برجسته مسائل منطقه، ایران در آخرین مقاومت خود و با صادر کردن نفت به کشور ونزوئلا، که او هم مانند ایران در تحریم آمریکا قرار دارد، مشتی بزرگ بر دهان این کشور کوبید تا نشان دهد تهدید‌های واشنگتن و دونالد ترامپ هرگز به جایی نخواهد رسید و ایران پیوند خود با هم‌پیمانانش را هر روز قوی‌تر خواهد کرد.

ایلیاج مغنایر، تحلیلگر برجسته مسائل خاورمیانه، در مقاله‌ای به تحلیل مسائل اخیر در این حوزه پرداخته که آن را در ادامه می‌خوانید.

پیام جهانی موفقیت ایران در ارسال سوخت به ونزوئلا

زمانی‌ که نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ونزوئلا رسیدند تنها ۲ هزار کیلومتر از آمریکا فاصله داشتند. با ورود این نفتکش‌ها به آب‌های ونزوئلا، ایران بار دیگر ثابت کرد تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا به جایی نرسیده و مانعی بر سر راه کشورمان نخواهد شد. البته پرچم ایران بر فراز نفتکش «فورچون» و «فارست» به وضوح حامل پیامی مهم برای جهانیان بود.

صادرات نفت ایران به ونزوئلا، مُشت محکمی بر دهان آمریکا

پیام مهمی که ایران برای جهانیان و صد البته آمریکا داشت این است که در هر صورت و با وجود تحریم‌ها به کار خود خواهد پرداخت. ایران پس از آنکه از سوی سران عرب پیامی مبنی بر آنکه «آمریکا مصمم است نفتکش‌های ایران را از حرکت متوقف کند» دریافت کرد واکنشی مستقیم به این مواضع و به طور مشخص سیاست واشنگتن داد که «پنج نفتکش ایرانی به سمت ونزوئلا حرکت خواهند کرد و در صورت بروز هرگونه تهدید و یا تعقیب آنها، ایران به تنگه هرمز، خلیج عمان یا هرجایی که آن را مناسب ببیند حمله خواهد کرد.»

یکی از مقامات ایران در پیامی به آمریکا اینگونه نوشت: «این پنج تانکر نفت با نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» تنها اولین قدم در صادرات نفت ما به ونزوئلا هستند. ایران حق دارد نفتکش‌های خود را به هر جای دنیا که بخواهد بفرستد و هرگونه دخالت آمریکا در این مسئله یا اخلال ایجاد کردن در آن، برای ما دزدی دریایی تلقی می‌شود و واکنش بزرگی به آن نشان خواهیم داد.»

این مقام ایرانی در ادامه با بیان آنکه هدف ایران رساندن اولین نفتکش به ونزوئلا در روز عید فطر است و به همین دلیل از شاخ آفریقا عبور نخواهد کرد، افزود: «هدفمان این است که روزی مهم را به ارمغان آورده و تحریم‌هایی که آمریکا برای یکی از متحدان ما، یعنی ونزوئلا، اعمال کرده است را بشکنیم. ما پیامی برای «محور مقاومت» داریم و آن این است که ایران هرگز دوستان خود را رها نخواهد کرد.

در واقع می‌توان اینطور گفت که ایران با نادیده‌گرفتن تهدید‌های پوچ آمریکا تودهنیِ بزرگی به این کشور زد. مسیر این نفتکش‌ها به این صورت تعیین شده بود که، همانطور که گفته شد، از شاخ آفریقا عبور نکنند و از خلیج عَدَن (جنوب یمن) به تنگه باب‌المَندَب و پس از آن به کانال سوئز (در مصر) و جَبَل الطا‌رِق (متصل کننده دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس) رفته تا در آخر به اقیانوس اطلس و آب‌های ونزوئلا برسند، جایی که آمریکا نفوذ بسیار بالایی دارد. با انتخاب این مسیر، ایران علاوه ‌بر آنکه اهداف نیروی دریایی آمریکا را مورد ارزیابی قرار می‌داد، مسیر کوتاهتری نیز در پیش گرفت. اما هدف دیگری که ایران در پشت این راهکار داشت آن بود که به متحدانش این پیام را برساند که آمادگی خود در این منطقه را بالا ببرند، زیرا در صورت هرگونه مداخله از سوی آمریکا، واکنش متقابل و به طور حتم، بزرگی به این کشور نشان خواهد داد.

ورود موفقیت‌آمیز نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا

اولین نفتکش ایران در تاریخ ۲۴ ماه مه میلادی (۴ خرداد ۱۳۹۹) و مصادف با عید سعید فطر و با وجود حضور نیرو‌هایی آمریکایی، به دریای کارائیب رسید. این نفتکش‌ها، علاوه ‌بر نفت، آلکیلات، و لوازم یدکی مورد نیاز برای تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا را با خود حمل می‌کردند تا در آینده، کشور دوست و متحد ایران به خودکفایی در زمینه نفت برسد. ونزوئلا نیز مانند ایران هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. آمریکا قصد دارد تا با تحریم پالایشگاه‌ها و کمبود بنزین در این کشور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، را برکنار کند.

صادرات نفت ایران به ونزوئلا، مُشت محکمی بر دهان آمریکا

با ورود «فورچون»، اولین نفتکش ایرانی بدون مداخله آمریکا به آب‌های ونزوئلا، پیروزی بزرگی برای این کشور رقم زده شد. تهران به این موفقیت خود بسیار بیشتر از ساقط کردن پهپاد آمریکایی و یا بمباران پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق می‌بالد و این را چالشی بزرگ برای آمریکایی‌ها تلقی می‌کند.

یکی از مقامات ایران در بیانیه خود با تاکید بر آنکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با چنین چالشی مواجه نشده بود، بیان کرد: «متحدان ما همیشه این سوال را می‌پرسیدند که چرا رو در رو با آمریکا مبارزه نمی‌کنیم. با ورود نفتکش‌ها به ونزوئلا آن‌ها پاسخشان را دریافت کردند. ما برای چنین روز آماده می‌شدیم و البته تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا هم در این امر بی‌تأثیر نبود. این تحریم‌ها به ما کمک کرد استقلال بیشتری پیدا کرده و خودکفا شویم. امروز ایران و متحدانش در داخل و خارج از خاورمیانه تفکر و انگیزه مبارزه با سلطه‌گری آمریکا را دارند. رهبر معظم انقلاب به همه هم‌پیمانان ما مژده پشتیبانی نظامی و مالی داد و فرمود همه آن‌ها را در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن بی‌نیاز می‌کند؛ بنابراین محور مقاومت به جبهه متحدی تبدیل شده تا در برابر آمریکا ایستادگی کند.»

تاریخچه درخواست نفت از سوی  ونزوئلا در زمان تحریم‌ها

ونزوئلا پیش از این، از روسیه هم درخواست کمک نفتی کرده بود، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور  این کشور در رد درخواست آن‌ها گفته بود این کار ممکن است به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این پیام را برساند که با تهدید مواجه است و خشم او را برانگیزد.

مروری بر پیامدهای ورود نفتکش‌های ایران برای آمریکا

اما ایران این فرصت را غنیمت شمرد تا به ونزوئلا که زمان نیاز او یعنی در تحریم‌های سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) آمریکا، با فرستادن تکنولوژی خود به احیای پالایشگاه‌ها کمک کرده بود، دوستی خود را نشان داده و قدردانی کند. از آن زمان  به بعد ایران توانست سه پالایشگاه نفت با نام‌های پارس، آناهیتا و بهمن، برای خود ساخته و به سومین کشور مجهز به فناوریِ تبدیل گاز به مایع (GTL) در جهان تبدیل شود.


بیشتر بخوانید:

مادورو: ونزوئلا دوستان شجاعی مثل ایران دارد که در کنارش ایستاده‌اند

تاکید بر لزوم اتحاد با ایران دربرابر امپریالیسم آمریکا از سوی نماینده ونزوئلایی

سفیر ونزوئلا: ورود نفتکش ایرانی نقطه عطفی برای مقابله با مداخلات خارجی است

آماده باش ارتش ونزوئلا برای پاسخ به اقدامات احمقانه آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی


وخامت روابط تهران-واشنگتن با ترور سردار سلیمانی

از زمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸) رفتار ایران با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است. ایران از آن پس به تمام دشمنان خود این پیام را رسانده است که حمله‌ای را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت؛ بنابراین ایران تصمیم گرفته هرگونه حمله‌ای، به خصوص به نیروهایش در سوریه، را با واکنشی کوبنده پاسخ دهد. علاوه‌ بر این، متحدان ایران نیز آمادگی خود را برای مقابله با هرنوع حمله‌ای به حداکثر رسانده‌اند.

صادرات نفت ایران به ونزوئلا، مُشت محکمی بر دهان آمریکا

در پایان، ایران پس از تقویت نفوذ معنوی خود در افغانستان، یمن، فلسطین، عراق،  سوریه و لبنان، این بار اتحادی با همتای استراتژیکی خود برقرار کرده تا در مقابل سلطه‌گری‌ها، تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا ایستادگی هرچه تمام‌تر خود را نشان دهد. در آینده انتظار می‌رود با افزایش تعداد نفتکش‌های صادرکننده نفت از ایران به ونزوئلا این رابطه استحکام بیشتری نیز پیدا کند.

اما از طرفی با وجود تحریم‌های ۴۰ ساله علیه ایران، این کشور تاکنون خود به طور مستقیم با آمریکا رو در رو نشده و از هیچ‌یک از متحدانش نیز درخواست روبه‌رو شدن با آمریکا به جای او را نداشته است. اما اکنون، با اعمال «فشار حداکثری» و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا،  این کشور آمادگی بسیار بیشتری پیدا کرده و درمقابل آمریکا موضعی سخت‌تر و محکم‌تر اتخاذ کرده است.

مروری بر پیامدهای ورود نفتکش‌های ایران برای آمریکا

واشنگتن نیز در تمام این مدت به دنبال مذاکره با تهران بوده است، البته مذاکره‌ای با تعریف خود آمریکایی‌ها که هدفشان دست شستن ایران از قدرت دفاعی و مقاومتش در منطقه است. اما با رفتار‌های ترامپ و تعریف این چنینِ مذاکره، احتمال عملی شدن آن هر روز از واقعیت دورتر می‌شود. با پیش‌رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این مسئله به ذهن خطور می‌کند که اگر هریک از کاندیداها، چه از سوی حزب دموکرات چه از حزب جمهوری‌خواه، برای ریاست جمهوری انتخاب شوند، تحقق این آرزوی چندین ساله که ایران برای مذاکره پیش قدم شود به دل مقامات کاخ سفید خواهد ماند.

حال باید دید با وجهه بدی که واشنگتن اخیراً برای خود ساخته و کار‌هایی مانند سوء مدیریت در شیوع جهانی ویروس کرونا، اتهامات ترامپ علیه چین، رفتار او با سازمان جهانی بهداشت، و شیوه برخوردش با برجام (برنامه جامع اقدام مشترک، یا JCPOA) که هر روز نیز این وجهه را سیاه‌تر کرده و باعث تغییر نحوه برخورد ایران با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه شده‌است، آیا آمریکا می‌تواند راهی برای جلب اعتماد مقامات ایرانی بیابد تا به آرزوی دیرینه خود برسد یا همچنان به امید واهی خود ادامه داده و چهره وحشیانه‌تری از خود به دنیا نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۱:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ماایرانیان از روز اول وازل دارای فرهنگ، قدرت وکد خدای مصلح جهان بوده ایم آمریکای جدید وتمام قدرتمندان پوشالی جهان بدانند که پیشینه وولیاقت همچین کارهای ندارند وایران وایرانی لایق منشور دادن تمدن بخصوص حکومت ناب محمدی با ولایت مداری حضرت آقا خامنه ای هستند
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
می توانیم به کمک هم ابرقدرتهای فاسد رومحاصره کنیم اتحاددربرابر ظلم جهان دیگری،نظم دیگری درراه است پیروزی نیروهای خیربرشر مظلوم برظالم جنوب برشمال ضعیف برقلدر.یاصاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام ودرود خدا به پایمردی مردان مرد
ننگ ونفرین به سازشکار و خیانت کاران دنیا طلب زراندوز
Iran (Islamic Republic of)
ضیای
۱۷:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد ایران جواب آمریکا جینایت کار داده شد
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۵:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آخه چرا این قدر مثل بچه ها هم رئیس جمهور هم مجلس دوست دارن با این ها مذاکره کنن آخه مگه به غیر غرب جهتی دیگه ای نیست چندین بار گفته شد آقایون مذاکره با شرق بهتره ولی بازم رفتن چندی سال فرجام بستن و اونا زدن زیرش به خدا اینا تزویر هستن چرو نمی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۴:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
درود بر ایران و ایرانی و آفرین به اقتدار نظامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
در مقابل زورگو و قلدر باید با توکل بر خدا ایستاد نتیجش میشه اقتدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دمتون گرم خوب حال ترامپ و نوکراشو گرفتید.
Iran (Islamic Republic of)
وفادار
۱۱:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
آمریکا فقط یه اسمی داده بیرون.قدرتش تو بازی های کامپیوتری و هالیوود هست
یادشون رفته این شوروی بود که آلمان نازی رو شکست داد
فکر کردن حالا چون به اصطلاح پیروز جنگ با آلمان شدن میتونن همه ی دنیا رو شکست بدن؟؟؟!!؟؟!
بابا یکی اینا رو یه لگد بزنه از خواب بیدار بشن
ابنا بی عرضه تر از این حرف ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
امان از این توافق های پشت پرده اون هم بی ارزش وبی تاثیر برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
حاضرم از تحریم و گرسنگی بمیرم اما تن به ذلت ندم. از گذشته تحقیر امیزمون درس میگیریم و اینده روشنی را رقم خواهیم زد.
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۱۰:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام. بالیدن براین موفقیت نتیجه کوبیدن پایگاه عین الاسد است .اگرسرسپردگی وترس بعضی ازخواص نبود و به عین الاسد و دیگر پایگاه ها در همان زمان عمل تروریستی قوی ترحمله میشد نتیجه دلچسب تر و راه گشا تر بود .درود بر مردان بزرگی که بجز خداوند ترسی از کسی دردل راه نمی‌دهند .درود
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
قدرت مردم ایران جهانیان رو مات و مبهوت کرد روزی روزگاری اسکادران دریایی امریکا به سمت کشوری حرکت میکرد قبل از رسیدن ان به ساحل ان کشور حکومت اون کشور تغیر کرده بودحالا ما به ۲۰۰۰ کیلومتری مرزهای امریکا رسیدیم اونم برای نافرمانی از امریکا فعلا خودمون اقای خودمونی
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۰۹:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
درود

خب عالی شدددد... خوب شد که آمریکا فهمید که این ملت و بقیه به خصوص ملت ما هر جا بخوان میرن...
مرگ بر آمریکا... مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام ،درود و سلام وصلوات بر محمد و ال محمد (ص)که با مکتبش درس آزادی و ازادگی و دفاع از مظلومین را به همه پرچم داران سرخ حسینی آموخت و درود بر رهبر فرزانه سکان دار کشتی انقلاب که اینگونه از مطلومین جهان در برابرزورگویان دفاع می کنند همه آماده رزم و جهاد درهمه جبهه ها ی اقتصادی ،نظامی و سیاسی پشت سر رهبر و به فرمان ایشانیم ،صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بله نفت وبنزینو تو ونزوئلا دارین میدن لیتری 150 تومن به ملت خودتون میدین لیتری 3000تومن ملت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با سلام اگر مشکلات داخلی ایران هم درست می بود عالی میشد
Ecuador
ناشناس
۰۴:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا ایران اجازه ورود آمریکا را به خلیج فارس صادر کرده چرا تنگه را نمی بندید چرا ناوهای آمریکا را بیرون نمی کنید چرا خون شهدا در پایمال می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ددود بر همه تون وطن
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۰۲:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کشو ر ما کشور امام زمان است خدا بوسیله ی جانشینش رهبر عزیزمان سید علی خامنه ای اداره میکند بیایید تا ظهور مهدی از رهبرمان اطاعت کنیم از هیچ قدرتی نترسیم و تا نفس داریم در برابر مشکلات و دشمنانمان به ایستیم وشهید شویم جانم فدای رهبر کشور عزیزم ایران
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سربلند باشه ایران وایرانی.جانم فدای کشور ورهبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
درودبردلاورمردان تاریخ حتمااین موفقیت درتاریخ جهان ثبت خواهدشدکشوری مثل آمریکاکه ادعای رهبری جهان برعهدداردوهیچ کشوری حق نفس کشیدن نداردکشوری مثل ایران بیایدوشاخ این غول رادرهم بشکندبایدعربهای ترسوامروزبه ایران بنام کشورآسیابه خودببالندوافتخارکنندکه ایران همسایه خیرخواهشان است دست دردست ایران بدهیدوآرام بخوابیدبه ترامپ وامثال اوباج ندهیدآمریکاکشوری نیست که بخواهیدازاوبترسید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانم فدای رهبر . فدات بشم سردار دل ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این نکته مهم رافراموش نکنیم که دستهای دوستی بیشتر به سمت کشوری درازخواهدشد که قوی ومرفه باشدومردمش مثل کوه پشت آن بایستند واززندگی درآن کشورلذت ببرند نه اینکه همه درفکرفرارازآن مهلکه باشند!! جایی که زحمتهایشان بربادفنامیرودویاری گری ندارند. متاسفانه عملکردمسئولین درچندسال گذشته بسیارضعیف بوده و شکاف عمیقی رابین آنهاومردم ایجادکرده مردم ازبیکاری وفقر وتبعیض رنج میبرند واین موضوع بایدبرای دولت مهم باشدوخودش راجدای ازمردم و تافته جدابافته ومردم رافرودست نداند.
Iraq
سعیدسعدی
۰۰:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با این که می دانیم کشتی های مان نیازی به اسکورت ندارند باز از ملت دولت و مردم شریف ونزوئلا سپاس گذاریم اسکورت کشتی ها همان پرچمی ست که با افتخار بر فراز کشتی ها قد علم کرده ۴۲ سال است حافظ جان و مال ناموس ملت شریف ایران است ما ملت ایران ملت ونزوئلا را تنها نمی گذاریم این پیامم را به زور گویان آمریکا و بخصوص آن گنده لات شون برسانید ما گاو شیر ده نیستیم ببریم واما خون آشام نیستیم چو ن دین مان رهبر مان و قانون اساسی کشور مان این اجازه را به ما نمی دهد به حق دیگران تجاوز کنیم و این را به ما آموخته در مقابل ظلم ایستادگی کنیم ودست ملت ستم دیده را بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس.اقتصادی
۲۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام.سلام.درود.به.رهبر.عزیزم.فرمانده.کل.قوا.سلام.درود.به.سکانداران.کشتی.حامل.انرژی.اقیانوس.پیما.وسلام.و.درود.بررزمندگان.سپاهی.وارتشی.و.بسیجی......انقلاب.اسلامی.ایران.با.ابتکار.واقتدار.در.تمامی.صحنه.ها.عزت.وسربلندی.وامنیت.را.به.ارمغان.اوردید.تبریک.میگوییم.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم ذوقی
۲۳:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
نوش جوووون مردم ونزوئلا بنزین و نفت مفتی ایران.به کوری چشم امریکای ستمگر غارتگر سیلی محکمی زدیم بهشون با بنزین و نفت مفتی مرگ بر اسرائیل و امریکا درود بر غزه و لبنان حتی اگر چاه نفتمون خشک بشه ب کوری چشاشون مفتی میدیم بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ایران پولشو کامل دریافت کرده نیاز نیست از آلبانی تا اینجا تفرقه افکنی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
میشه اظهار نظر بیخود نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا از مفت ایقدر استفاده کردید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برو آب رو بریز اونجایی که می سوزه ایران پولشو نقد گرفته
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۲:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
شما ک شدین سخنگوی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ایرانم سربلندیت آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بزرگترین اشتباه آمریکا ترور شهید سلیمانی بود اینها همه ثمره خون شهید سلیمانی است
آمریکا خار منزوی و تحقیر شده و قادر به اقدامی علیه ایران ندارد ابهت آمریکا شکست همه دنیا فهمیدند آمریکا یک حباب بیشتر نبوده ذلت و خواری تا کی و چه اندازه مرگ بر ترامپ قمار باز احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
به افغانستان هم بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۰:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
افغانستان اول باید تصمیم بگیره از زیره سلطه امریکا بیاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۲:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پاینده و ابدیست کشور عزیزم ایران، درود خدا به حاج قاسم عزیزم و دیگر شهدای کشورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا عکس حاج قاسم و چاوز رو سیاه سفید کردی گذاشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
محب
۱۹:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مثل اینکه قهوه در قبال نفت گرفتیم.خوب خدارو شکر قهوه گرون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اولا این حق هر کشور قدرتمند و مستقلی است که در دریاهای آزاد تجارت داشته باشد
در ثانی آمریکا خودش مقصر اصلی اینهمه تحریم‌های ضد ایرانی است و باید همه تحریمها را ضد ایرانیان بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
طلا ها کجا رفته اینو هم بگید
چی تو سفره مردم اومده اینو هم بگید
چی ارزون شده اینو هم بگید
چ سودی برای مردم داشته اینو هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آقا رضا اولا طلا نبوده کالا در مقابل کالا بوده و ثانیا سودش برای مردم اگر هم چیز ملموسی هم نباشه که هست و بعدا تاثیر گذار خواهد بود و یک شبه معلوم نمیشود یک افتخار ملیست و اگر این رویه ادامه پیدا کند واقعا در آینده ی نچندان دور دیگر تحریم ها بی معنی خواهد بود و نظم نوین جهانی بر پایه ی ایران تاسیس خواهد شد و ثالثا در سال ۸۴ که ایران در تحریم کامل قرار داشت کشور و ملت ونزوئلا بود که به ایران بنزین و سایر کالاهای اساسی را صادر میکرد و این را نباید فراموش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۱:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سه تا نفتکش رفته بعد این همه مدت زود چشم دوختی به سفره و فلان و فلان فکر کنم خبر از مشکلات اقتصادی نداری در ثانی شما دعا کن تجارت رونق بگیره حتما روی سفره مردم تاثیر داره البته در انتخاب مسوولان هم دقت کن و احساسی عمل نکن
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۰:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سفرته برو از روحانی جونت بپرس
Russian Federation
بابک
۱۹:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ایران، همیشه سر بلند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ونزوئلا معادن بزرگی از طلا دارد
طلا برادر طلای زیاد از پول کاغذی دلار بهتر
در یک ماهه گذشته به گفته خودشان 2500 میلیارد دلار به اقتصاد کرونا یی خودشان کمک کرده
یه پول بدون پشتوانه
ولی طلا یه چیز دیگست،،،،،،،، طلا طلای زیاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
منتظر ارسال کمکهای بشردوستانه به یمن هستیم. لطفا شماره حساب اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ظهور
۱۸:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
احسنت ما باید دنیارو اباد کنیم
ما مردم ایران فدای مردم جهانیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
همه چی آینده مشخص میشه که آیا این به نفع ما بوده یا این کشور هم دردی میشه روی دردهای قبلی مردم ایران
وطنم پاره ی تنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ببین تحریم های آمریکا چه بر سر ملت و کشور میاره که پوتین با اون همه قدرت از ترس تحریم های آمریکا به متحدین خودش جواب رد میده!
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
کاش تاریخ دریافت پنج تن طلا و قیمتش هم یه بررسی میکردین و نتیجه اش هم میذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دیروز سفیر ایران در ونزوئلا گفت : ما نفت را با کاکائو و قهوه معامله کردیم .!!!!!!!!
احتمالا آقا و آقایان هوس قهوه ونزوئلاکرده اند.!!!!!!!!!
آخه یکی نیست بگه اولویت ملت ایران قهوه است؟
چند درصد ملت ایران قهوه می نوشند؟
5 درصد به زور.!!!!!!!!!!!!!
دروغ پشت دروغ!!!!!!!!!!!!!!!
بگید مفت دادیم رفت . شنیده شده 4 کشتی هم باج به ترامپ داده شده .!!!!!!!!!!
عجیب نیست؟
چرا ثروت ایران را باج و یا حاتم بخشی می کنید دزدها.
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۶:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ایشالا پایان حکومت ستمگران و غارتگران...
ظلم ماندگار نیس....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خوشکام
۱۶:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا قوت به رهبر عزیزمان وبروبچهای سپاه ارتش که در مقابل زورگویهای امریکا سر خم نکردن
Iran (Islamic Republic of)
سگ قلدر نما
۱۶:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
امریکا همچون سگی فقط پارس میکند .چندین سال هست که امریکا مثل سگ پارس میکند به ایران حمله میکند.
پهپادش را زدیم گفت حمله میکند.
پایگاهش را زدیم گفت حمله میکند.
چندین بار قبل هم گفته بود حمله میکند.
....
قدرت امریکا فقط در سینمای هالیود است با جلوه های ویژه کامپیوتری.اما در سینمای واقعی این قدرت امپراطوری ایران است که قدرت پشمکی امریکا را به همه جهانیان ثابت میکند.قدرت پشمکی که سربازانش با دیدن کماندو های نظامی ایران خودشان را خیس میکنند....
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۵:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب نفت و بنزین دادید چی گرفتید ؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
طلا
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بتو چه محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
شکیب
۲۲:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شمش طلا
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۲:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
طلا
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۲:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اقتدار به تنهایی کافی است،درست بعد از حمله به پهباد امریکا و همچنین زدن پایگاه امریکا در عراق یه عده مثل شما گفتند که نتیجه چه بود؟ نتیچه روشن نیست؟ اینها هر کدام پیش نیاز یکدیگر بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اقتدار گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۵:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ماشاءالله به این اقتدار و قدرت...
#مرگ بر ترامپ ونتانیاهو
#سلام ودرود بر حاج قاسم
#جان به قربان امام خامنه ای
Ukraine
ایرانی
۱۵:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عاشق ایرانم خدایی بهترین کشوریم فقط بایدباهم متحدباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هه عاشق اسم فیلتر شکنت چیه؟؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ماد
۱۴:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر
Ukraine
علی
۱۴:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من همیشه میگم ایران بهترین کشوردنیاست ومردم خوبی هم داره اگه اتفاقاتی هم درکشورمان میفته تقصیرماست که درست انتخاب نمیکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پیام نفتکش ها زمانی میتواند موفقیت بار باشد که بتواند عکس تحریم ها ثابت شود و ایران بتواند نفت را بفروشد در حال حاضرفقط نفت دادیم چیزی نگرفتیم ما فقط برای خودمون زرنگ هستیم پول ماشینی که تا الان نگرفتیم نقدا پرداخت میکنیم اون هم دو برابر قیمت واقعی کاش برای غریبه ها هم اینطوری بودیم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۴:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
نفت و گاز میفروشیم ولی معیشت مردم رو به باد دادین
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اینو از روحانی جونت بپرس
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
کدوم طلا 3500میلیارد دلار اگر پیدا کردین طلاها هم پیدا میکنید
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله پیدا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من حال میکنم بچهای سپاه دارن هم بعضی داخلی ها و کلا جهان رو میسوزونن اگه سپاه نبود مثل بعضی کشورهای افریقا الان بودیم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عزت و اقتدار این است،
غیرت ایرانی این است،
آمریکا پَر،
آمریکا فوووت،
آمریکا خاموش،
Iran (Islamic Republic of)
علـی خـانـی
۱۳:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
درود بـر امـام خـامنـه ای عـزیـز. همـه ی عـزت و اقـتـدار مـلـت ایــــران و محـور مقـاومـت بـه دلیـل رهبـری هـوشـمـنـدانـه و جـهـان بـیـنـی امـام خـامنـه ای است.
خـداونـد از عـمـر انسـان حـقـیـر و بـی مـصـرفـی چـون من کـم کنـد و بـه عـمـر رهبـر عـزیـز و جـانشیـن امـام زمـان(ع) اضـافـه کنـد.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۳:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اینا رو ولش کن چی گرفتین؟ نفت دادین چی گرفتیم دلار طلا ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
21 تن طلا
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل زاده
۱۴:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عزت و سربلندی کشورمان+خوارخفیف شدن دشمنانمان +مستحکم شدن دوستیمان با همپیمانانمان
Iran (Islamic Republic of)
Mimba
۱۴:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آدم از اینهمه تنگ نظری متعجب میشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
آتریم جهانبخش
۱۶:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
حدود یک تن طلا گرفتن بزن‌گوگل میاد
Iran (Islamic Republic of)
شاه محمدی
۱۶:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مگه اخبار گوش نمیکنی؟ دریافت ۱۰ تن طلای ناب،عزیز
Iran (Islamic Republic of)
شاددل
۱۶:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
9تن طلا در برار 5 کشتی سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا نمیفهمی چی گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هیچی داداش فقط دعای خیر ، طلا کجا بوده خودشون تکذیب کردن تو دیگه چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۰:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
شما تو این هفت سال چی گیر اوردید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باید مادر آمریکای جنایتکار را به عزایش بنشانیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله محمد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد مقاومت
زنده باد ایران عزیز
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۲:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه موفقیت، ایستادن روی پای خود و نرفتن زیر بار ظلم است.. درود بر آزادگان با شرف محور مقاومت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۲:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه موفقیت، ایستادن روی پای خود و نرفتن زیر بار ظلم است.. درود بر آزادگان با شرف محور مقاومت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آیا این کشور فقیر قادر به پرداخت پول نفت به ایران خواهد بود؟
یا این نفت و ارسالهای بعدی نفت در قالب کمک بلاعوض است؟
ایکاش اولین نفتکش قبل از عید فطر وارد ونزوئلا میشد تا این کشور نانخور ایران محسوب گشته و ذکات فطره تمام مردمش بر گردن ایران باشد و چون کشور فقیری است این ذکات فطره به خودشان پرداخت شود. ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
حسن مقدم
۱۳:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چیزیرو نمیدونی نظر نده .پولشو جلو جلو دادن ده تن طلا دادن بسته یا بیشتر میخای
Iran (Islamic Republic of)
david
۱۳:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ادم باحال همه چیز پول نیست.اگه ما بتونیم به قول یک کارشناس:باشگاه تحریمیها تشکیل بدیم.پایان سلطه گری امریکا وامثال امریکاست.حالا برو فکر پول باش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اونا سال ۸۷ کمک بزرگی کردن پس باید جبران بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تو که فرق ذکات با زکات رو نمی دونی حکم شرعی نده
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۰:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ایا شما که 7 سال بودجه مملکت دستتون بود چیزی دسته ما دادید
حداقلش چیزی ندن به مون اقتدار میدن شما چی دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ای جهان منتظرپیام های بعدی ماباش
آخرین اخبار