آماده باش ارتش ونزوئلا برای پاسخ به اقدامات احمقانه آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی

برخی منابع خبری، از آماده باش ارتش ونزوئلا و استقرار سامانه‌های پدافند موشکی این کشور برای پشتیبانی از نفتکش‌های ایرانی در مقابل اقدام احتمالی از سوی آمریکا خبر دادند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آویا پرو، منابع خبری از استقرار سامانه‌های پدافند موشکی از سوی ارتش ونزوئلا برای مقابله با هرگونه اقدام احتمالی آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی خبر دادند.

بنا به نوشته این پایگاه روسی، ونزوئلا آمادگی دارد تا در صورت انجام اولین تحرک نظامی آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی، که به زودی به آب‌های این کشور وارد می‌شوند، پاسخ دهد. ساعاتی پیش نیز اعلام شد ارتش ونزوئلا برای حفاظت از ۵ نفتکش ایرانی که راهی این کشور هستند، چند سامانه دفاعی را در جزیره لااورچیل مستقر کرده است.

همچنین بنا به گزارش‌های خبری، با نزدیک‌تر شدن نفتکش‌های ایرانی به منطقه اقتصادی ونزوئلا، ارتش این کشور سامانه‌های موشکی «بوک ام-۲» و «اس-۱۲۵ پکورتا» را در ایالت فالکون مستقر کرده است. ارتش ونزوئلا همچنین پدافند موشکی و نیروی هوایی خود را در حالت آماده باش قرار داده است. گفته می‌شود اولین نفتکش ایرانی روز یکشنبه وارد آب های منطقه ای ونزوئلا می‌شود.

اوایل روز شنبه ساموئل مونکادا، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل در خصوص تهدیدات نظامی واشنگتن علیه نفتکش‌های ایرانی که راهی این کشور هستند، هشدار داد.

پیش از این نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس، گزارش داد که دولت دونالد ترامپ در پاسخ به آنچه تلاش‌های تهران برای ورود به آمریکای لاتین خوانده می‌شود، اعمال تحریم‌ها و اقدامات قانونی دیگری را برای اخلال در صادرات نفت ایران به ونزوئلا در نظر دارد.

در پی اوج گرفتن تنش میان واشنگتن و کاراکاس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد کشورش که در انتظار ورود تانکر‌های نفتکش ایران برای تامین سوخت مورد نیازش است، روز پنجشنبه آزمایش موشکی را در جزیره اورشیلا این کشور انجام داده است.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، ۵ فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه رستگار
۱۰:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خواستن توانستن هست اگر در خانه بنشینیم هیچکس برای ما هیچکاری نخواهد انجام داد باید با دلاوری های خودمان هیمنه ابرقدرتان را بشکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
احسنت به دلیر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار