همتی:

تورم را روی ۲۲ درصد کنترل خواهیم کرد

رئیس کل بانک مرکزی از کنترل تورم بر عدد ۲۲ درصد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه هیئت دولت بیان کرد: تورم را در ۲۲ درصد کنترل خواهیم کرد، خیلی‌ها فکر می‌کردند ریسک بزرگی کردیم، اما وظیفه بانک مرکزی مقابله با تورم افسار گسیخته است.

وی افزود: با انتشار اوراق و همچنین بازار متشکل ارزی به کنترل بازار ریال و ارز برآمدیم و قرار است. 

همتی گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق کنترل وضع سود بانکی تورم را کنترل کنیم و هدف گذاری تورمی را که اعلام کردیم به آن برسیم.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: در دو سال گذشته توانستیم عملیات بازار باز مجهز شویم مصوبات آن را تهیه کردیم و آمادگی داریم از آن در بازار سرمایه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی اساسی موثر در تورم حجم نقدینگی است بنای جدی داریم که نقدینگی را کنترل کنیم پیش بینی مان این است که با اقداماتی که دولت انجام داده است و با انضباط مالی که متعهد شده برای کسری بودجه از طریق فروش سهام و انتشار اوراق خزانه به عهده بگیرد پیش بینی مان درست خواهد بود حجم نقدینگی نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دلارپایین میادوقتی بیشتربانک هاباهم ادغام شدند.دوباره سودسپرده ووام رابالامیبرندونرخ طلاوارزراپایین میاورندوبعددوباره این اقدام راانجام میدهنداین وسط زمین وملک میکشه بالاقدرت خریدهم نداریم.بازبازارمسکن میروددرفازرکود.هی دورباطل میریم.
Iran (Islamic Republic of)
مرد ایران
۰۸:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بسه خواهشا گوشمون پره . اگه میتونی دلار رو 11 تومن برسون باز به تب راضی میشیم . همه چیز به دلار وصله . الان تو مرگیم دلار17200 کابوس شده برامون . درامد های حاصل تز فروش سوخت به ونزوئلا رو هزینه کاهش قیمت دلار کنین . به هر نحوی شده دلار وارد کشور کنین و از خروج دلار از کشور نظارت و محدودیت های سنگین ببندین . خلاصه تورم چیزیه که ارزانی نیست اقتصاددانها سردر میارن ازش .ما مردم معمولی این رو میدونیم دلار رو روی یازده تومن بیار و نگهش دار به اون وضعیت سخت داشتیم عادت میکردیم 17200 به هیچ عنوان قابل تحمل نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
منظورتون 220 که نیست.
Germany
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آقای همتی همان طور که دلار نتوانستی به 11هزار تومان نگهداری الان دلار به 17500 رسید کاری از دست برنمی آید این هم مثل دلار خواهد شد همتی عزیزبه امید خدا کسی پیدا شود وقیمت ها را بیاورد پایین باز هم ما نومید نیستم منتظ هستم اگر زنده بیمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
منابع برای بازپرداخت سال دیگه از کجا تامین میشه ؟ بازم قرض روی قرض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
فقط تولید وصادرات می تواند تورم را کاهش دهد سیاست دستوری موقتا اثرگذار است ولی به یکباره تورم بالا ایجاد خواهد کرد
-
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خسته نباشید دلاور خدا قوت پهلوان.
آخرین اخبار