از سرگیری فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

فعالیت مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته می‌شود

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،از بازگشایی مجدد کارگاه‌های آموزشی بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان با موافقت ستاد مبارزه با شیوه کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی ابلاغی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از روز شنبه دهم خرداد ماه خبر داد.

احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کردستان مشروط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده و شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی ابلاغی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پس از تعطیلی سه ماهه به دلیل شیوع کرونا از سرگرفته می‌شود.

او گفت: کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی وآموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و باید محیط اداری و کارگاهی خود را به طور مرتب ضدعفونی کرده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کاهش تعداد کارآموزان در از سر گیری فعالیت‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تاکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که موفق به دریافت کد بهداشتی شده اند، امکان از سرگیری فعالیت مجدد خود را دارند که برای شروع به کار باید در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد بهداشتی آن را در محل کار نصب کنند.

احمدی با بیان اینکه ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۱۹ آموزشگاه فعال در سطح استان وجود دارد که ۵۶ آموزشگاه در شهر سنندج مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول گفت: ۱۶ مرکز چارت دار دولتی در استان کردستان با ظرفیت ۸۱ کارگاه آموزشی دولتی وجود دارد که فعالیت این مراکز در پی شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود.

احمدی در پایان تصریح کرد: از پانزدهم اسفند ماه سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دستور ستاد ملی پیشگری از ویروس کرونا فعالیت آموزشی خود را به صورت حضوری لغو و از طریق ارائه محتوای الکترونیکی و آموزش آنلاین مجازی فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند که تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ دقیقه محتوای آموزشی در بخش‌های مختلف تولید و در دسترس علاقمندان در وب سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به نشانی www.kurdtvto.ir و آپارات بارگذاری شده است که این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.