تزریق امید در دل مردمان مرزنشین سرخس در روز‌های کرونایی

چشم انتظاری چندین ساله مردم مرزنشین سرخس در زمینه کمبود تجهیزات پزشکی به ثمر نشست و بیمارستان لقمان سرخس جان دوباره گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمبود تجهیزات پزشکی و عدم به کارگیری کادر درمانی متخصص در تنها بیمارستان  مرزی سرخس به نام (لقمان حکیم) چند سالی است که به مطالبه عمومی مردم منطقه تبدیل شده و این موضوع مهم گلایه‌های شهروندان را به دنبال داشته است.

وضعیت نامطلوب خدمات رسانی این بیمارستان صدای بسیاری از شهروندان سرخس را درآورده است، از نبود متخصص زنان در این بیمارستان تا ارجاع بیماران به بیمارستان‌های مشهد توسط عوامل درمانی که گاهی برای یک آزمایش ساده، شهروندان سرخسی مجبور هستند خطر جاده مرگ را به جان خریده و راهی مشهد شوند.

سید احسان قاضی زاده نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در پی سفر پارسال، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به سرخس و بازدید از حوزه بهداشت و درمان، او  قول رفع مشکلات و تامین تجهیزات پزشکی موردنیاز برای بیمارستان لقمان حکیم سرخس را داد.

او افزود: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته در این زمینه، گامی دیگر برای رفع خلاء کمبود تجهیزات پزشکی برداشته شد و چهار دستگاه تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال خرید و به بهره برداری رسید.

نماینده مردم سرخس ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل رادیولوژی (دی. آر)، دستگاه (سی. آر)، دستگاه امحاء زباله و دستگاه (یو. پی. اس) می‌باشد.

بیمارستان لقمان حکیم شهرستان سرخس با مساحت هفت‌هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در فروردین‌ماه سال ۸۷ به بهره‌برداری رسیده و دارای بخش‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، تالاسمی و دیالیز است.

انتهای پیام// م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.