انتقاد روسیه از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

سفیر روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل از تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل از تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران انتقاد کرد.

بر این اساس، اولیانوف در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: آمریکا به معافیت‌های تحریم‌های مربوط به طرح‌های هسته‌ای مرتبط با برجام در ایران که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده است پایان داد. تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه این پروژه‌ها به معنای نقض بیش از پیش منشور سازمان ملل (ماده ۲۵)، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و ماده ۴ پیمان ان پی تی است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا همچنان به تضعیف پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز از پایان معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد. وی اعلام کرد: من به معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران در قالب برجام پایان دادم. این تصمیم پس از ۶۰ روز اجرایی خواهد شد. با گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران آشکار شد که باید این همکاری‌ها پایان پذیرد. تلاش‌های بیشتر برای زیاده خواهی هسته‌ای از سوی ایران منجر به فشار بیشتر به تهران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: من دو مدیر هسته‌ای ایران شامل مجید آقایی و امجد سازگار را در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دادم. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند که یا خارج از فرآیند اشاعه هسته‌ای فعالیت کنند و یا تحریم شوند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به استناد اسناد داخلی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد این کشور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار