جدال سخت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت

روسیه از جدال سخت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت از سوی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه از جدال سخت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت از سوی آمریکا خبر داد.

بر این اساس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ تحویل ۷ جنگ افزار شامل تانک، خودرو‌های زرهی، ادوات توپخانه، جنگنده، بالگرد، کشتی و موشک به ایران ممنوع شد.

وی خاطر نشان کرد: این محدودیت‌های در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) لغو خواهد شد. با این وجود آمریکا می‌کوشد این تحریم‌ها را تمدید کند. جدال سختی در شورای امنیت در این باره به وجود خواهد آمد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیشتر با ارائه پیش نویسی با استدلال اینکه واشنگتن همچنان یکی از طرف‌های برجام است، خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا زمان نامعلوم در شورای امنیت شد. دو کشور اروپایی فرانسه و انگلیس به عنوان امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران و نیز دارای حق وتو در شورای امنیت مخالفتی با تصمیم آمریکا ابراز نکرده اند. روسیه و چین نیز هنوز به طور رسمی نظر خود را در این باره اعلام نکرده اند، اما برخی منابع از مخالفت مسکو با تلاش واشنگتن در این امر حکایت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وتوش کنین..روسیه و چین...اگه واقعاااا شرکای ایرانین
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هی مایک: واقعاً نه عقل سیاسی داری و نه منطق سیاسی رهبر عزیز و فرزانه ام در این مورد درست فرموده بود که:
هیئت حاکمه آمریکا نه عقل منطقی و نه منطق صحیح.......
ایالات متحده آمریکا با وجودیکه از یک قرارداد چندجانبه بطور یکجانبه خارج شده و قدرتهای اروپائی را هم تهدید به اجراء تعدات میکند.........چگونه به خودش اجازه میدهد اظهارات سخیف و اراجیف مشمئز کننده کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما اهل معامله ايم اگه نميخوان اسلحه بدن به جاش تحريماي اقتصادي رو وردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باشه...بهشون میگم
آخرین اخبار