ترامپ: چین شیوع کرونا را پنهان کرد و موجب وبای جهانی شد!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اتهام‌زنی‌های خود علیه چین را مطرح کرده و مدعی شد چین با پنهان‌کاری درباره کرونا موجب یک وبای جهانی شد و به این دلیل تعداد بسیار زیادی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره ویروس کرونا، بار دیگر اتهام‌زنی‌های خود علیه چین را مطرح کرده و مدعی شد: «چین شیوع ویروس کرونا را پنهان کرد و موجب یک وبای جهانی شد.»

ترامپ بدون اشاره به سیاست‌های اشتباه خود در قبال همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که به مرگ هزاران آمریکایی منجر شده است، مدعی شد: «به دلیل پنهان‌کاری چین تعداد بسیار زیادی جان خود را از دست دادند و اقتصاد جهان زیان سنگینی را متحمل شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «به روابط خود با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهیم. به زودی دستوری را برای حفاظت از دانشگاه‌ها و آزمایشگاه هایمان از سرقت اطلاعات و جلوگیری از ورود چینی‌هایی که منافع ما را تهدید می‌کنند صادر خواهم کرد.»

ترامپ با اشاره به تنش‌های اخیر ایالات متحده با چین بر سر دخالت واشنگتن در مسئله هنگ کنگ افزود: «اقدام اخیر چین در مورد هنگ کنگ نقض آشکار تعهدات بین المللی آن است که با قدرت به این اقدام پاسخ خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «چین همواره قوانین کشتیرانی آزاد را نقض و به همسایگان خود تجاوز می‌کند. می‌خواهیم روابط سازنده‌ای با چین داشته باشیم، اما این روابط با دفاع از منافعمان محقق می‌شود.»

ترامپ ادامه داد: «چین باید به سوالات بسیاری در مورد کرونا پاسخ دهد. آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه مسئولان چینی در صورت نقض حقوق هنگ کنگ تردید نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
1) هی ترامپ با اراجیف سخیف از گندکاری های خودت دفاع نکن..........
2) در تمام جهان مبرهن و واضح است که برای اینکه بر کشورهای دارای ثروت های زیرزمینی و یا روی زمین مانند: نفت و گاز و طلا و الماس با استعمارگری و بنام آبادانی و دفاع از حقوق بشر که دست آویز ورود و اشغالگری ایالات متحده و متحدان سنتی اروپائیش باشد دست به ساخت انواع سلاحهای کشتار جمعی میکروبی و هسته ای می زنید پس اول آمریکا و اروپا متهم هستند تا چین چرا؟ : چون که تمام پایگاههای مهم مملو از این بمبهای هوشمند و میکروبی در این زرادخانه ها انبار شده و اغلب هم این کشورها برای چتر نجات اسرائیل پهن شده اند......حالا کدام پایگاه و زرادخانه ی آمریکا و یا اروپا در این منطقه پهناور غرب آسیا تا خاورمیانه تا آسیای میانه و مرکزی موشک باران شد که باعث ناخواسته شیوع میکروبی و ویروسی کرونا یا کووید19شد؟ یادتان هست مجروحان این پایگاه را در همه جا برای درمان پخش کردید و گفتید دچار سردرد عصبی شده اند ناراحتی اعصاب گرفته اند؟ چرا؟ : شما متهم نیستید؟ که جهان بوضوح تمام و با اطلاع رسانی تمام غولهای رسانه ای به شبکه های جهانی اطلاعات ناگفته را مخابره کردید و هرگز از انباشت بمبهای هوشمند میکروبی و ویروسی شده ساخت اروپا و آمریکا هیچگاه و هرگز سخن نگفتید؟
چرا؟! الآن چین را مقصر میدانید؟
3) چرا؟ تمام تفنگداران نیروی دریائی آمریکا و اروپا که در اقیانوسها در حال پرسه زنی و گشت زنی بودند مبتلاء به این ویروس شدند؟ در حالیکه هیچکدام از این ناوشکنها و ناوهای هواپیمابر با هیچکدام از خشکیها در تماس نبودند و در حال گشت زنی و ماموریتهای دریائی بودند.......ادعای ما بر این مطالب کودکان مادرانی است که بصورت ناقص الخلقه و یا جهشهای ژنی هنوز در ناکازاکی و هیروشیما و افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و لبنان و کشور در حال جنگ یمن متولد میشوند و حقوق بشر شما اروپائیها و آمریکا هم کور است و هم ناشنوا ولی این با خداوند آتش را به انبار باروت خودتان انداخت چون در تمام کتب ادیان آسمانی خداوند و نیروی خداوند را قاهر میداند
آخرین اخبار