واکنش شرمن به خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از تصمیم واشنگتن برای خروج از سازمان جهانی بهداشت، این امر را عامل انزوای این کشور دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وندی شرمن، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، در توئیتی نوشت این کشور با خروج از سازمان جهانی بهداشت، خود را منزوی کرد. 

او در حساب توئیتری خود نوشت: «سازمان جهانی بهداشت بی‌نقص نیست و نیاز به اصلاحات دارد، اما خروج از آن به آمریکا آسیب می‌زند. ما در جلسات حضور نداریم، ما به زنجیره تامین آن‌ها دسترسی نخواهیم داشت، از تحقیقات آن‌ها بی‌اطلاع خواهیم بود. ما در بحث‌ها درباره بهداشت جهانی در انزوا قرار خواهیم گرفت.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیشب اعلام کرد که به روابط کشورش با سازمان جهانی بهداشت خاتمه می‌دهد، زیرا به اعتقاد او، این سازمان اقدام مناسبی در چارچوب مبارزه با شیوع کرونا در جهان انجام نداده است.

او در نشستی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: «از آنجا که آن‌ها نتوانستند اصلاحات لازم را انجام دهند، امروز به روابط خود با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهیم و منابع مالی خود را به سایر بخش‌های بهداشت عمومی که سزاوار این پول هستند، اختصاص می‌دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار