با گسترش دامنه ناآرامی‌ها در آمریکا صورت گرفت؛

آماده باش پنتاگون به پلیس نظامی برای استقرار در مینیاپولیس

وزارت دفاع آمریکا به واحد‌های پلیس نظامی برای پیوستن به نیرو‌های ضدشورش در شهر مینیاپولیس اعلام آماده باش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با گسترش موج اعتراضات مردمی به اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، به یگان‌های پلیس نظامی ارتش برای اعزام به شهر مینیاپولیس آماده باش داد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، دستور آماده باش پنتاگون شامل ۸۰۰ نیرو در پایگاه‌های نظامی در ایالت‌های کلرادو، کارولینای شمالی، نیویورک و کانزاس می‌شود. این از جمله مواد کم سابقه‌ای است که پنتاگون به نیرو‌های تحت امر خود در ارتش برای پیوستن به پلیس ضد شورش اعلام آماده باش می‌کند.

بنا به گزارش‌های رسانه ای، به نظامیان پایگاه‌های فورت برگ در ایالت کارولینای شمالی و پایگاه فورت درام در نیویورک نیز دستور آماده باش برای اعزام به شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا داده شد. پایگاه‌های نظامی فورت کارسون و فورت رایلی به ترتیب در ایالت کلرادو و کانزاس نیز دستور آماده باش ۲۴ ساعته دریافت کردند.

آسوشتیدپرس گزارش داد آماده باش پنتاگون به نیرو‌های خود پس از گفت و گوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور صورت گرفت. ترامپ از اسپر خواست تا گزینه‌های نظامی را به منظور مهار آشوب‌ها در مینیاپولیس مدنظر قرار دهد.

وزارت دفاع آمریکا با استناد به قانون «شورش ۱۸۰۷» نیرو‌های پلیس نظامی را در شهر مینیاپولیس مستقر می‌کند. در سال ۱۹۹۲ آخرین بار این قانون برای مقابله با اعتراضات نژادپرستانه در لس آنجلس بکار گرفته شد.

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه عصبانیت از حوادث شب گذشته در شهر مینیاپولیس که در اعتراض به قتل جورج فلوید در این شهر به وقوع پیوست، تهدید کرد در صورتی که شهردار این شهر نتواند این غائله را ختم کند، گارد ملی را به آنجا خواهد فرستاد و به سوی معترضان تیراندازی خواهد کرد.

قتل بیرحمانه یک مرد سیاهپوست از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشته چندین روز از آن خیال فروکش کردن ندارد.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل مرد سیاهپوستی که بیرحمانه به دست پلیس شهر میناپولیس به قتل رسید، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار