گذر از موقعیت‌های دشوار زندگی با مشاوره

فرمانده انتظامی مازندران گفت: مهمترین نقش مشاوره کمک به مراجع در موقعیت‌های دشوار زندگی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردارمرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در بازدید از مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت مشاوره، گفت: مهمترین نقش مشاوره کمک به مراجع در موقعیت‌های دشوار زندگی است.

او افزود: نیروی انتظامی در دهه گذشته با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و استفاده از تخصص‌های مختلف در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، روانشناسی و همچنین تعامل نزدیک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی گام‌های مهم وموثری را در برقراری امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته است.


بیشتر بخوانید: به کجا چنین شتابان


فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه این رویکرد نتایج مطلوبی را برای پلیس به دنبال داشته است، گفت: بکارگیری مولفه‌های جامعه محوری پلیس منجر صرف کمترین هزینه با بیشترین بازدهی و عملکرد برای پلیس شده است.

سردار میرزایی یکی دیگر از ثمرات این رویکرد را افزایش سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و با شاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به عنوان یکی از موثرترین اقدامات نیروی انتظامی در دهه اخیر، افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط افراد متخصص و آموزش دیده می‌تواند تاثیر عمیقی بر افراد، خانواده‌ها و بطور کل بر سلامت جامعه داشته باشد.

او گفت: در واقع مشاوره به افراد کمک می‌کند تا در موقعیت‌های دشوار زندگی مانند طلاق، استرس، مرگ عزیزان، انتخاب همسر و مواجهه با مشکلات بتواند بحران‌ها را مدیریت کرده و بهترین تصمیم را انتخاب کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر آموزش اقشار مختلف جامعه قبل از این که افراد دچار مشکل شوند با آموزش مهارت‌های زندگی به آنان، افزود: عملکرد مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره در استان موجب ایجاد صلح و سازش بین خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و در نهایت کاهش بار قضایی وانتظامی می‌شود.

او با اشاره به مصالحه ۸۲ درصدی پروند ه‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان و خواستار ارتقاء این عملکرد شدند و بر پیگیری‌های موثر بعد از صلح و سازش‌ها به منظور حصول نتیجه نهایی در پرونده‌های اختلاف خانوادگی از سوی کارشناسان مشاوره و مددکاری تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار