بازگشایی مراکز علمی آزاد و زبان در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مراکز علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، گفت: در دستورالعمل وزارت بهداشت پیش بینی‌های لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز غیردولتی علمی آزاد و زبان انجام شده است از جمله ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه‌ها، تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس‌ها و یا سایر فضا‌های فیزیکی، ارائه آموزش‌های لازم به مربیان، کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت مسائل بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز در دستور کار است.

او بیان کرد: در هر آموزشگاه یک نفر از کارکنان یا نیروی آموزش دیده برای نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحا مدیر آن مرکز باشد، پیش بینی شده است.

اسکندری نسب با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی، تجهیز سیستم‌های آبخوری، سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنینی دفع بهداشتی زباله‌ها توسط نیروی آموزش دیده‌ی مناسب گفت: چینش صندلی‌ها با رعایت فاصله تا حدود ۲ متر رعایت می‌گردد و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریع کرد: استفاده از وسایل بهداشت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می‌شود دانش آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده کنند.

اسکندری نسب با اشاره به این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه‌ها ممنوع است، توصیه کرد: دانش آموزان از آب‌های آشامیدنی در بطری‌های کوچک شخصی استفاده کنند.

او تاکید کرد: که حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، تنفسی، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه، در کلاس‌های آموزشگاه‌ها ممنوع است.

اسکندری نسب گفت: شورای نظارت آموزش و پرورش به با حضور نمایندگان حوزه مشارکت‌های مردمی، شورای موسسان مراکز غیردولتی و دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت نظارت بر فرآیند بازگشایی و ادامه فعالیت مراکز غیردولتی علمی و زبان را به عهده دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار