توجه ویژه فعالان حوزه کودک به ارتقاء تاب آوری کودکان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های غیر دولتی فعال حوزه کودکان و پرهیز از موازی کاری در این حوزه، گفت: بحث تاب آوری کودکان باید مورد توجه ویژه فعالین حوزه کودک قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده معصومه دستغیب در جلسه امور بانوان استانداری فارس، ضمن ارائه راهبرد‌ها و اهداف اختصاصی برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان (سند ملی)، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توانمند سازی و آگاه سازی کودکان بسیار اهمیت دارد و بی توجهی به این موضوع مشکلات بیشتری در سال‌های نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد کرد.

او با تاکید بر اهمیت حقوق کودکان و امر پژوهش، افزود: باید بخشی از پژوهش‌های استان در حوزه کودکان انجام شود تا بتوانیم مشکلات در حوزه حقوق کودکان را به صورت علمی بررسی کرده و راهکار عملی ارائه دهیم.

دستغیب با بیان اهمیت و نقش تشکل‌های غیر دولتی نیز گفت: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل‌های فعال حوزه کودکان استفاده کنیم و با حمایت از آن‌ها حقوق کودکان در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی کارگروه‌های تخصصی و جزیی‌تر برای کاهش مشکلات در حوزه حقوق کودک تشکیل می‌شود.

دستغیب ادامه داد: گروه مجازی متشکل از نمایندگان تام الاختیار حقوق کودکان در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیر دولتی فعال تشکیل خواهد شد تا هم افزایی بیشتری انجام شود.

او با بیان اینکه چندین سال است موضوع حقوق کودکان از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده است و هرساله گزارش‌های تمام سازمان‌ها از این طریق بررسی می‌شود، افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حقوق کودک در استان فارس انجام شد.

دستغیب بیان کرد: افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آگاه سازی خانواده‌ها و کودکان و برگزاری بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک و تعامل بسیار خوب با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه از برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شده در خصوص حقوق کودک در فارس بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.