افراد دارای گواهی مهارت توان اشتغال در کل دنیا را دارند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: فردی که دارای گواهی نامه مهارت باشد می‌تواند در هرنقطه از جهان مشغول به کار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور   در نشست مشترک با مدیر عامل منطقه آزاد ارس با گرامیداشت ۱۴ خرداد، افزود: منطقه آزاد ارس به علت هم مرز بودن با کشور‌های همسایه و درک درست از روابط بین الملل، در بحرانی‌ترین شرایط کشور توانسته پیشتاز مدیریت باشد و شاخص‌های نمودار این منطقه را سبز نگه دارد که این نشان دهنده این است که در سخت‌ترین شرایط هم نیز می‌توان با تدبیر از بحران خارج شد.

او با اشاره به اهمیت مهارت افزود: سهم دانش، زایش مهارت است و از طریق مهارت می‌توان روابط را به نوعی دیگر معنا بخشید.

محسن نریمان مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این نشست با تاکید بر آموزش مهارت گفت: امیدوار هستیم با همکاری مشترک با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز‌هایی که در بخش‌های مختلف داریم، رفع کنیم و با آغاز دوره‌های آموزشی در کمترین زمان ممکن، بهره وری را افزایش دهیم.
او با اشاره به شرایط سخت کشور گفت: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی سال گذشته نزدیک ۹۹۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشتیم و در این مدت ۲۴۶ واحد تولیدی نیز در فعالیت بوده اند.

او همچنین گفت: با وجودی که به دلیل شیوع کرونا برخی از کارخانه‌ها تعدیل نیرو کردند واحد‌های مستقر در منطقه آزاد ارس سه هزار نفر دیگر راجذب کردند و تعداد افراد فعال منطقه به ۱۶ هزار نفر رسید.

در پایان این نشست علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و محسن نریمان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس، تفاهم نامه همکاری آموزشی امضا کردند.

این تفاهم نامه با هدف بسترسازی برای رشد اقتصادی هرچه بیشتر در منطقه آزاد ارس با تربیت نیروی انسانی ماهر، ایجاد بستر برای شتغال مولد و پایدار نیروی انسانی ماهر منطقه، تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیار بخش‌های صنعت، کشاورزی مدرن، خدمات و فرهنگ و هنر، ارتقاء دانش و مهارت‌های شغلی شاغلین بخش‌های مختلف منطقه آزاد ارس، برگزاری همایش‌های مرتبط با مهارت آموزی، اجرای دوره‌های مهارت آموزی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی فعال در منطقه آزاد ارس در راستای شناسایی و جذب نیروی کار ماهر متعهد و توانمند، ارتقاء اخلاق و صلاخیت حرفه‌ای نیرو‌های کار شاغل در این منطقه، توسعه و ارتقاء سطح همکاری دو جانبه به منظور ارائه آموزش‌های مورد نیاز در راستای تربیت افراد ماهر و افزایش مهارت‌های شاغلین در واحد‌های صنعتی و کشاورزی و خدماتی تولیدی حوزه منطقه آزاد ارس امضا شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.