استقرار ۱۷ هزار نیروی گارد ملی در شهر‌های مختلف آمریکا

آمریکا بیش از ۱۷ هزار نیروی گارد ملی را به منظور سرکوب معترضان ناآرامی‌های اخیر در سراسر این کشور مستقر کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در پی افزایش ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا، بیش از ۱۷ هزار نیروی گارد ملی این کشور برای سرکوب معترضان مستقر شدند.

در مجموع نزدیک به ۶۶ هزار و ۷۰۰ نیروی گارد ملی و اعضای نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با اعتراضات اخیر، که در واکنش به قتل بیرحمانه یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور بوجود آمده، وارد عمل شده اند.

این تعداد نیروی گارد ملی تقریبا برابر با تعداد سربازان آمریکایی است که در عراق، سوریه و افغانستان مستقر شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی برای برقراری آرامش و مقابله با آنچه «اراذل و اوباش» خواند، سخن گفت. او در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر‌های مختلف آمریکا، نیرو‌های گارد ملی در شهر‌های مختلف به منظور سرکوب معترضان وارد عمل شدند. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از فراخوان همه نیرو‌های گارد ملی در شهر واشنگتن -پایتخت این کشور- برای مقابله با اعتراضات خبر داد. نیرو‌های امنیتی آمریکا برای مقابله با معترضان در اطراف کاخ سفید، از پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور کمک گرفتند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار