سخنگوی جانسون: حمله پلیس به خبرنگاران در آمریکا «بسیار نگران‌کننده» است

سخنگوی نخست وزیر انگلیس طی سخنانی از حمله به خبرنگاران در جریان تظاهرات در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جیمز اسلک، سخنگوی نخست وزیر انگلیس در رابطه با حمله اخیر نیروهای امنیتی و گارد ملی این کشور به معترضان آمریکایی واکنش نشان داد. او ضمن انتقاد از حمله نظامیان آمریکایی به خبرنگاران حاضر در صحنه اعتراضات، گفت که دستگیری‌ و حمله به روزنامه‌نگاران آمریکایی «بسیار نگران‌کننده» است.

جیمز اسلک در این‌ باره تاکید کرد: «روزنامه نگاران در سراسر جهان باید آزاد باشند و وظیفه خود را انجام دهند. خبرنگاران باید بدون ترس از دستگیری و خشونت به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازند».

اسلک همچنین گفت که فیلم درگذشت جورج فلوید به شدت ناراحت‌کننده بوده و اینکه امیدوار است تا عدالت به طور کامل در رابطه با خاطیان قتل فلوید انجام پذیرد.

جورج فلوید طی جنایتی هولناک به دست پلیس ایالت مینیاپولیس جان باخت. در پی این حادثه، اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی نهادینه شده در جامعه آمریکا در ایالت‌های مختلف آغاز شد و همچنان با قوت ادامه دارد. بر اساس آخرین اخبار، پنچ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در پانزده ایالت در این کشورمستقر شدند و آماده دخالت مستقیم و سرکوب مخالفان هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
هی جیمز: دیگ به یدگ میگوید رویت سیاه است؟!
این همان آزادی قلم و آزادی فردی و آزادی بیان است که در فرانسه یک نوع سرکوب میشود و پاسخش گلوله است.....
در انگلیس به نوعی با آن برخورد میشود و ملت ضرب و شتم میشوند.........و امروزه سردمدار ورئیس کل نظام سلطه جهانی اینگونه رفتار میکند که ارتش وگارد ملی را برای جوابدهی به میدان میآورد........هی جیمز دیگر تاریخ استعمار و مستعمره بودن و تاریخ مصرف امپریالیسم و کاپیتالیسم و سرمایه داری به آخر خط پایان رسیده و ملتها بیدار شده اند...............
آخرین اخبار