تاکید آلمان بر نقش عربستان در حوادث یمن

آلمان از نقش مخرب عربستان در یمن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آلمان از نقش مخرب عربستان در یمن انتقاد کرد.

بر این اساس، کریستوف هویسگن، نماینده آلمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: عربستان سعودی مسئول حوادثی است که در یمن رخ می‌دهد. برلین سلاح به عربستان سعودی نمی‌فروشد و معتقد است منازعه یمن راه حل نظامی ندارد.

وی افزود: امروز کنفرانسی در خصوص کمک به یمن برگزار می‌شود و عربستان سعودی باید مشارکت گسترده‌ای در آن داشته باشد.

ائتلاف سعودی از روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) ۱۲۰ حمله نظامی و عملیات نفوذ و ۱۵۸۶ حمله هوایی را در مناطق مختلف یمن انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار صریح یحیی سریع به متجاوزان سعودی

سازمان ملل: بحران یمن بدترین بحران انسانی در جهان است

همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، خواستار توقف تمامی درگیری‌ها در جهان در راستای تمرکز بر مبارزه با این ویروس شد.

ائتلاف عربستان در ماه آوریل مدعی شد که در پاسخ به این درخواست سازمان ملل، در یمن آتش‌بس اعلام می‌کند. اما این آتش‌بس ساعاتی پس از اجرایی شدن، از سوی جنگنده‌های ائتلاف نقض شد و مزدوران سعودی طی این مدت همچنان به حملات خود در یمن ادامه داده‌اند.

اخیرا نیز یک منبع آگاه در بندر «الحدیده» یمن اعلام کرد کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی این کشور همچنان در توقیف عربستان سعودی هستند و ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون ۲۰ کشتی حامل بیش از ۵۰۰ هزار تُن سوخت و مواد غذایی را توقیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار