فرماندار ویرجینیا از دستور ترامپ سرپیچی کرد

فرماندار ویرجینیا اعلام کرد که بر خلاف خواسته ترامپ، نیروی گارد ملی به ایالت واشنگتن ارسال نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، رالف نورتام، فرماندار ایالت ویرجینیا، درخواست مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا را برای ارسال ۳ تا ۵ هزار نیروی گارد ملی کمکی به ایالت واشنگتن دی‌سی را رد کرده است.

این تقاضای نیرو از سوی اسپر از ایالت ویرجینا به دلیل شرایط حساس واشنگتن اعلام شده است. مرکزیت شهر واشنگتن به عنوان میزبان دولت فدرال به حساسیت‌های این شهر افزوده است.

این در حالی است که کاخ سفید به حالت آماده‌باش در آمده است و نیروهای امنیتی برای تامین حفاظت کاخ سفید با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. نیروهای امنیتی از بستن خیابان های منتهی به کاخ سفید خبر دادند.

سخنگوی فرماندار ایالت ویرجینیا در تشریح مخالفت فرماندار با درخواست ترامپ مبنی بر ارسال نیروهای امنیتی به واشنگتن، اعلام کرد که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا طی دو تماس ویدیویی که در آن عملکرد فرمانداران را «ضعیف» توصیف کرده بود، در تصمیم‌گیری فرماندار ویرجینیا نقش مهمی داشته است.

وی تاکید کرد: «سخنان رئیس‌جمهور به فرمانداران، نگرانی‌ها در مورد نحوه استفاده از نیروهای امنیتی را افزایش داده است». همزمان ترامپ تهدید کرده که در صورت استمرار ناآرامی‌ها در ایالت‌های آمریکا، ارتش را به خیابان‌ها فرا خواهد خواند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
همه يواش يواش دارن ميفهمن ترامپ و ترامپيا سر همه رو به باد ميدن
آخرین اخبار