نقشه‌ها گستردگی تظاهرات در آمریکا را فاش می‌کنند

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از گستردگی اعتراضات به خشونت پلیس در آمریکا نوشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در گزارشی تحت عنوان "نقشه‌ها فاش می‌کنند که تظاهرات در شهر‌های مختلف آمریکا چقدر گسترده است" نوشت: مردم شهر‌های بزرگ و کوچک در سراسر آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس، به طور گسترده در اعتراضات، مراسم یادبود و تظاهرات خیابانی شرکت کرده اند.

شوک ناشی از مرگ فلوید شهر‌ها و ایالت‌های آمریکا را لرزاند و الهام بخش برپایی تظاهرات اعتراض آمیز به نشانه همبستگی با سیاه‌پوستان در سراسر آمریکا شد و در این میان فرمانداران برای تقویت نظم و اجرای قانون نیرو‌های گارد ملی را فراخواندند، اغلب با همکاری پلیس نظامی واکنش‌های بیرحمانه و خشونت باری در برابر معترضان داشته اند.

اگرچه شهر‌های بزرگ ساحلی شاهد برپایی تظاهرات گسترده و انتشار تصاویری از به آتش کشیده شدن خودرو‌های گشتی پلیس بوده است، ولی نقشه‌ها نشان می‌دهد ساکنان ده‌ها شهر بزرگ از نواحی جنوبی گرفته تا سراسر غرب آمریکا نیز در تظاهرات روزانه علیه خشونت و بیرحمی پلیس این کشور شرکت کرده اند.

در این میان، گزارش‌ها از اعمال مقررات منع آمد و شد در ده‌ها شهر به منظور جلوگیری از حضور گسترده معترضان در خیابان‌ها و استقرار نیرو‌های گارد ملی در دستکم ۲۳ ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی حکایت دارد.

مقررات منع آمد و شد در این ایالت های آمریکا به طور کلی از غروب خورشید تا طلوع آفتاب به اجرا در می‌آید و کارگران و روزنامه نگاران از این مقررات مستثنی هستند.

غارتگران در چندین منطقه از جمله نواحی تجاری مرکزی شهر نیویورک باعث درگیری و ضرب و شتم شدند، تا جایی که مقامات ناچار شدند مقررات منع آمد و شد را از قبل از غروب آفتاب به اجرا در بیاورند.

براساس این گزارش، تقریباً ۱۷۰۰۰ نیروی گارد ملی طی چند روز گذشته در نقاط مختلف مستقر شده اند و به هزاران نیروی وابسته به نهاد‌های دیگر پیوستند که در بحران شیوع ویروس کرونا به نواحی مختلف اعزام شده بودند. بدین ترتیب شمار نیرو‌های مستقر در آمریکا از تعداد نیرو‌های خدمت وظیفه فعال در افغانستان، عراق و سوریه بیشتر می‌شود و شمار آن‌ها به حدود ۷۶ هزار نفر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: مخالفت شهردار نیویورک با پیشنهاد ترامپ برای اعزام گارد ملی


روز دوشنبه، دونالد ترامپ تهدید کرد که اگر فرمانداران ایالت‌ها، واحد‌های گارد ملی خود را فعال نکنند، ارتش آمریکا را به خیابان‌های این کشور خواهد فرستاد، در حالی که چندین فرماندار درخواست پنتاگون را برای اعزام سرویس گارد ملی به واشنگتن دی سی رد کردند.

رئیس جمهور آمریکا گفته بود نیرو‌های نظامی برای فرونشاندن آشوب و بی قانونی بر اوضاع خیابان‌های این کشور مسلط خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خوبه هر چی گسترده تر بهتر تا جاییکه مجبورشند برای کنترل اوضاع نیروهاشونو از غرب آسیا جمع کنند برگردونند آمریکا
آخرین اخبار