از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۱۵ خرداد ۹۹/ بیداری و تحول درونی مردم موجب انقلاب و تحول جامعه است

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: خون به ناحق ریخته شده سیاه پوستان، فروپاشی سلطه امریکا و جنایتکاران جهان را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام سالک، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: در اغلب جنبش‌های سیاسی  اجتماعی ایران، روحانیت مبارز شیعه نقش اصلی را برعهده داشت و قیام پانزده خرداد، با کوشش‌های بی دریغ امام خمینی (ره) روی داد. نهضت پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، در کوران فعالیت‌های سلطه جویان امریکا به وقوع پیوست، این قیام پایه‌های رژیم سلطنت پهلوی را متزلزل کرد.

او ادامه داد: امام خمینی برخواسته از دل حوزه‌های علمیه و تربیت شده مکتب امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام بودند. شخصیت ایشان دارای ابعاد مختلف روحانی، علمی و عرفانی بود که با شناخت دقیق دشمن و درک عمیق اسلام ناب محمدی قیام ۱۵ خرداد را به سمت مسیر روشن انقلاب جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ یکی از زمینه‌ها و عواملی بود که نقش بنیادین در پیدایش حرکتی عظیم و خروشان ملتی شد که کشورشان وابسته به بیگانگان و سرسپردگان بود و این امر تبدیل به یک پژواک جهانی شد و انقلاب و پیامد‌های آن را موجب گردید.

حجت الاسلام سالک گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم که توجه به ان ضروری است کوله بار تجربه تاریخی امام خمینی از حوادث مهم گذشته درباره رویارویی روحانیون مبارز با دشمنان و مستکبران بود، از حرکت شیخ فضل الله نوری گرفته تا رشادت مدرس، ماجرای ملی شدن صنعت نفت و ...، لذا شناخت امام و بررسی دقیق حرکت‌های گذشته سبب شد امام برنامه‌ای دقیق برای انقلاب داشته باشد که هیچ دشمنی نتواند آنرا سرکوب کند.

او بیان کرد: در حقیقت امام خمینی دگرگونی و انقلاب را در آحاد جامعه ایجاد کرد و اولین اصل دکترین نهضت امام خمینی عدم تفکیک پذیری دین از سیاست بود، اصلی که در برابر قرن‌ها استعمار ایستاد، ایشان از همان ابتدا شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را سر دادند و تاکید داشتند که دین یک اصل تحول آفرین در جهان است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امام اندیشه‌های مردم را در راستای انقلاب هدایت کردند و این تحول در سایه انقلاب درونی افراد بود که منجر به انقلاب جامعه شد. بعد از ارتحال امام نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای همان مسیر را ادامه دادند و هدف نهایی را ایجاد تمدن اسلامی در جهان می‌دانند.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: امام خامنه‌ای در صحبت‌های دیروزشان از عنوان "امامِ تحول" صحبت کردند و گفتند این حرکت متوقف نمی‌شود و در اینده تمام جهان را فراخواهد گرفت و ما امروز شاهد بیداری مردم جهان در برابر جنایات امریکا علی نژاد پرستی هستیم. به ناحق کشته شدن جرج فلوید که یک سیاه پوست امریکایی بود، اینک اعتراض و بیداری مردم را به همراه داشته و همین امر سرآغاز نهضتی عظیم است.

او گفت: یکی از نکات کلیدی در اندیشه و گفتار امام این امر بود که ابر قدرت‌ها شکست می‌خورند، ایشان همیشه تاکید داشتند سیاه پوستان به جایگاه والایی دست خواهند یافت و از استعمار زورگویان و نژاد پرستان رهایی خواهند یافت و امروز پس از گذشت سال‌ها شاهد آن هستیم که این اندیشه به حقیقت می‌پیوندد، مردم بیدار شده اند و این آغاز یک تحول و حرکت بنیادین است. انقلاب درونی منجر به انقلاب بیرونی و جامعه می‌شود.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌ها از قیام تاریخی ۱۵ خرداد می‌گذرد و امروز شاهد آنیم که مردم جهان دیگر اسکتبار، دشمنی و نژادپرستی سفید پوستان به رهبری ترامپ و جنایات بی پروای انان بر علیه سیاه پوستان را بر نمی‌تابند و همین امر ان شالله به فضل الهی فرو پاشی امریکا را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام سالک در پایان گفت: انقلاب اسلامی ما از خون‌های پاک قیام ۱۵ خرداد سرچشمه گرفت و خون به ناحق ریخته شده سیاه پوستان هم فروپاشی امریکا و جنایتکاران جهان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.