کره شمالی: آمریکا در جایگاهی نیست که از چین انتقاد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی با اشاره به اعتراضات اخیر آمریکا، به انتقاد این کشور از رفتار چین با هنگ‌کنگ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز پنج‌شنبه کره شمالی در بیانیه‌ای گفت آمریکا در جایگاهی نیست که چین را بر سر مسائل هنگ‌کنگ مورد انتقاد قرار دهد زیرا واشنگتن خود تهدید به سرکوب کردن معترضان با رها کردن «سگ‌های وحشی» می‌کند.

در مقاله‌ای که در یکی از روزنامه‌های اصلی چین منتشر شده یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی از پیام توئیتری مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، انتقاد کرده است.

پمپئو در مصاحبه روز یک‌شنبه خود با شبکه فاکس نیوز درباره فعالیت‌های اخیر حزب کمونیست چین اظهار نظر کرده و گفت رفتار آنها «ایده‌ها و دموکراسی، و ارزش های غربی را ازبین برده و خطری برای آمریکا محسوب می‌شود.»

این سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه صحبت‌هایش با بیان آنکه نظرات پمپئو درباره هنگ‌کنگ، تایوان و حقوق بشر «بی‌معنی» است، افزود: «پمپئو که پیوندی عمیق با جاسوسی و توطئه علیه دیگر کشورها دارد، خیلی نادان است تا بفهمد خورشید از کجا طلوع و در کجا غروب می‌کند.»

او در ادامه با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا به دلیل قتل وحشیانه شهروندی سیاهپوست گفت: «چنین اظهاراتی تنها نشان دهنده نگرانی آمریکا از افول خودش است. واقعیت امروز آمریکا این است که مخالفان نژادپرستی تا کاخ سفید هم رفته‌اند اما لیبرال‌ها و دموکرات‌ها سعی در تهدید آنها با رها کردن سگ‌های وحشی دارند.»

خبرگزاری کره‌شمالی می‌گوید این اولین بار از زمان روی کار آمدن کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی است که این وزارتخانه بیانیه‌ای صادر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار