حمایت پمپئو از مداخله ترامپ در امور هنگ‌کنگ

وزیر امور خارجه آمریکا از موضع مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور این کشور در قبال هنگ‌کنگ دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال هنگ کنگ دفاع کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: «حزب کمونیست چین در حال خرد کردن آن چیزی است که هنگ کنگ را از سایر سرزمین چین متمایز می‌کند. در نتیجه، رئیس جمهور دیگر بر این باور نیست که برخورد با هنگ کنگ همانند گذشته توجیه شده باشد. آمریکا از خود در برابر استبداد حزب کمونیست چین CCP دفاع می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر اقدام اخیر چین در قبال هنگ کنگ را نقض آشکار تعهدات بین المللی عنوان و اعلام کرد با قدرت به آن پاسخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا نیز ضمن مداخله در امور داخلی چین مدعی شد قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ «دموکراسی» را در این منطقه نقض می‌کند، این در حالی است که چین تاکید دارد این قانون جدید مانع از دخالت خارجی در امور داخلی هنگ کنگ می‌شود.

پارلمان چین روز پنجشنبه سرانجام قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که پیشتر در کنگره خلق چین در حال بررسی بود، به تصویب رساند. بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که موجب برخی اعتراضات در هنگ کنگ شده است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار