نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس:

تجهیز بیمارستان‌ها در سیرجان رضایت بخش است

حسن پور گفت: عملکرد بهداشتی و درمانی در مقابله با ویروس کرونا و تجهیز بیمارستان‌های سیرجان رضایت بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه کمیته مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: به همت مردم و خیرین در کمک به مقابله با ویروس کرونا در این دوران با کمک مردم خیر و شرکت‌های صنعتی و معدنی تجهیزات قابل قبولی برای بیمارستان‌های سیرجان تهیه شد به طوری که بخش آی. سی. یو و مراقبت‌های ویژه کرونا  در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان به زودی راه اندازی شده و تخت‌های آی. سی. یو بیمارستان دکتر غرضی افزایش یافته است.

او افزود: آزمایشگاه تشخیص ملکولی یا همان آزمایشگاه کرونا سیرجان جزو بهترین و استاندارد‌ترین آزمایشگاه‌های کشور است که در بدو شیوع کرونا راه اندازی شد و در تشخیص زودهنگام و تعیین تکلیف سریع بیماران کمک شایانی کرد.

حسن پور به استفاده از روش‌ها و تجربیات مطرح شده در حوزه سلامت اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه درمان نیاز به صرفه جویی داریم و از طرفی هم بایستی به درآمد‌های پایدار در حوزه سلامت توجه ویژه شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به اینکه بستر‌های لازم برای توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت فراهم شده است، گفت: با توجه به شرایط کشور، لازم است تلاش‌های بیشتری نسبت به گذشته در حوزه فناوری سلامت، راه اندازی و بهره گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تجارب سایر دانشگاه‌ها اعم از پزشکی و غیر پزشکی صورت گیرد.

او از کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت گهر زمین به توسعه دانشکده علوم پزشکی سیرجان خبر داد و افزود: بین دانشکده علوم پزشکی سیرجان و شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین سیرجان تفاهم‌نامه‌ای به منظور کمک به ساخت پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی سیرجان منعقد شده و با وجود واگذاری زمین مورد نیاز از سوی اداره مسکن و شهرسازی، به زودی با تکمیل کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی این شرکت که بخشی از آن نیز پرداخت شده است، ساخت پردیس دانشگاهی علوم پزشکی در سیرجان اجرایی خواهد شد.

حسن پور در پایان از تلاش‌های مدافعین سلامت، کادر بهداشتی و درمانی، مدیران بیمارستان‌ها، هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی، اعضای ستاد مدیریت کرونا و حمایت‌های امام جمعه، فرماندار، دادستان، مردم، خیرین، فرماندهان نظامی و انتظامی، پایگاه نیروی دریایی، بسیج و همه کسانی که در مقابله با کرونا در سیرجان نقش آفرینی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار