ایجاد ایست و بازرسی در میدان نزدیک کاخ سفید

نیرو‌های ارتش آمریکا برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به کاخ سفید در میدان نزدیک آن ایست و بازرسی ایجاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الاحمد، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن گفت: تظاهرات در پایتخت آمریکا امروز مسالمت آمیز بود و شاهد درگیری بین نیرو‌های امنیتی و معترضان نبودیم. این در حالی است که نیرو‌های امنیتی به طور گسترده در اینجا حضور دارند و نیرو‌های ارتش آمریکا ایست و بازرسی در میدان لافایت روبروی کاخ سفید ایجاد کردند تا مانع از نزدیک شدن معترضان به کاخ سفید شوند.

با وجود اعلام منع آمد و شد، اعتراضات و تظاهرات ادامه پیدا کرد. پیش بینی می‌شود اعتراضات در روز‌های آینده ادامه پیدا کند. بحث بر سر موضوع درگیر کردن ارتش آمریکا در خاموش کردن اعتراضات همچنان ادامه دارد. ما دقایقی پیش شاهد حضور یگان‌هایی از ارتش آمریکا در اینجا بودیم. ۱۶۰۰ نیروی ارتش آمریکا از پایگاه‌های نظامی در کارولینای شمالی و نیویورک به پایتخت آمریکا منتقل شده اند.

خبرنگار این شبکه افزود: مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پس از برگزاری نشست در کاخ سفید، موضع خودش را تغییر داد و خروج نیرو‌های ارتش از واشنگتن را لغو کرد. همه این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که دادستان مینه سوتا اتهامات جدیدی علیه درک چاوین، افسر پلیس عامل قتل جرج فلوید مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار