لحظه وحشتناک بلعیده شدن خانه ها بر اثر رانش زمین

رانش زمین در منطقه‌ای ساحلی در شهر آلتا موجب بلعیده شدن خانه‌ها و غرق شدن آن‌ها در دریا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خطراتی که همیشه جان انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد رانش زمین است. ساخت و ساز عده‌ای سودجو به همراه تعدادی ناآگاه در حریم رودخانه ها یا سواحل موجب می‌شود تا سالیانه تعدادی قربانی خشم طبیعت شوند. ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه بلعیده شدن چندین خانه مسکونی در حادثه رانش زمین در شهر ساحلی «آلتا» در کشور نروژ را به تصویر می‌کشد.


بیشتر بخوانید: اقدام خطرناک زن سالخورده در گرفتن مار کبرا!


این ویدئوی هولناک که توسط یک شاهد عینی تهیه شده نشان می‌دهد که بر اثر رانش زمین چند خانه به سمت دریا حرکت کرده و غرق می‌شوند. در این ویدئو مشاهده می‌شود که با رانش زمین این خانه‌های مسکونی نیز مانند پَرِ کاه از جای خود حرکت کرده و به سمت دریا سرازیر می‌شوند. سپس با حرکت آب دریا به سمت ساحل این خانه‌ها روی آب شناور می‌شوند. لحظاتی بعد و با شدت رانش زمین این خانه‌ها غرق می‌شوند. بنا به گزارش رسانه‌های محلی نروز دست کم ۸ خانه مسکونی در این حادثه طبیعی تخریب شدند. بنا به این گزارش این رانش زمین در مساحتی به طول ۸۰۰ متر و عرض ۴۰ متر رخ داد. خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان محلی آسیب وارد نشد.

این ویدئو نخستین بار توسط کاربری با نام «فردریک درابلوس» در توئیتر منتشر شده بود. این ویدئو از زمان انتشار تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون بازدیدکننده داشته و ۳۹۰۰۰ بار نیز بازنشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
لازم نیست برین فیلم رانش زمین کشورهای خارجی رو بزارین کشور خودما هم داره بیاین حسین آباد کالپوش ببینید که با بی فکری سد زدند انوقت خونه های مردم رو خراب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
تأثیر سه عامل رطوبت، شیب و جنس نامناسب سبب بروز پدیده رانش شده که در بعضی مواقع عامل زلزله به عنوان عامل چهارم این پدیده را تشدید می کند.
درمکانیابی ها لازم است تا با تحلیل این چهار پارامتر، نقاط بالقوه رانش شناسایی شده تا از تلفات مالی و جانبی جلوگیری شود.
آخرین اخبار