انتقاد تند بایدن از ترامپ به دلیل افزایش بیکاری در آمریکا

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آمار بیکاری در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ایالت دِلاوِر به انتشار جدید‌ترین آمار بیکاری و اشتغال‌زایی در آمریکا واکنش نشان داد.

بایدن گفت: ترامپ و مشاوران ارشد اقتصادی اش به جای آنکه کشور را برای مقابله با شیوع ویروس کروناآماده کنند به مردم گفتند سهام بخرند! اکنون پس از آنکه بیش از ۱۱۰ هزار آمریکایی کشته شدند، می‌بینیم که بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی همچنان بیکار هستند. عواقب این اشتباه واضح و روشن است. ما همچنان با بیکاری ویرانگر روبرو هستیم. ما همچنان با بحران بهداشتی در ابعاد تاریخی روبرو هستیم.

بایدن در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: ما همچنان شاهد بحران خشونت، بی عدالتی و هتک حرمت هستیم که باعث نابودی آمریکایی‌های سیاه پوست و لاتین تبار‌ها می‌شود. این یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که کشور ما تاکنون با آن روبرو شده است، ولی دونالد ترامپ فقط از خودش تعریف و تمجید می‌کند!

وی افزود: به نظر من ترامپ اصلا نمی‌داند که در کشور چه خبر است! وی اصلا درکی از عمق درد و آلام بسیاری از مردم ندارد. وی کاملا نسبت به هزینه‌های انسانی ناشی از سهل انگاری هایش بی توجه است. اکنون زمان آن رسیده است که وی از پناهگاه خود بیرون بیاید و به عواقب حرف‌ها و اقدامات خود نگاهی بکند.

جو بایدن خاطر نشان کرد: باید به صراحت بگویم رئیس جمهوری که هیچ مسئولیتی را در قبال بیکار شدن میلیون‌ها آمریکایی نمی‌پذیرد، وقتی هم که بخشی از این بیکاران به محل کارشان بازمی گردند حق ندارد اعتبار این بازگشت و اشتغال را پای موفقیت خود بنویسد!

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:، اما نگرانی عمیق تری در اینجا وجود دارد. هرچند ما درحال بهبود وضعیت از برخی بیکاری‌های موقت هستیم، ولی هنوز در مسیر بازگشت و رشد به گونه‌ای که به نفع کارگران باشد، نیستیم. رئیس جمهور ترامپ همچنان به ثروتمندان پاداش می‌دهد تا اینکه بخواهد به کارگران پاداش دهد. همه آن چیزی که این روز‌ها از کاخ سفید می‌شنویم درخواست برای کاهش بیشتر مالیات‌ها است، آن هم کاهش مالیات برای سرمایه گذاران بزرگ و شرکت‌های بزرگ!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار