آغاز امتحانات حضوری پایه دوازدهم در استان مرکزی

امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با سراسر کشور امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مرکزی آغاز شد و دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی در جلسه امتحان حاضر شدند.

قرار است امتحانات نهایی پایه دوازدهم در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک به صورت حضوری در روز‌های زوج و امتحانات پایه دوازدهم رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و دانش‌آموزان جامانده سال سوم متوسطه نظری و فنی‌وحرفه‌ای نظام قدیم و دوره پیش دانشگاهی به صورت حضوری در روز‌های فرد برگزار شود.

زوج و فرد کردن روز‌های امتحان و تقسیم دانش آموزان به دو گروه برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، و حفظ سلامتی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

فاصله گذاری ۱.۸ تا ۲ متر‌ی بین صندلی دانش‌آموزان و ضدعفونی کردن جوزه امتحانی از دیگر مواردی است که به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اجرا می‌شود.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ۱۲۸ حوزه امتحانی استان مرکزی

یاوری رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: امسال به دلیل شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا فقط امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

یاوری با اشاره به ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون افزود: ورود دانش آموزان به حوزه امتحانی تنها با داشتن ماسک و دستکش امکان پذیر خواهد بود و دانش آموزان به جز نوشت افزار‌های لازم نباید هیچ وسیله‌ای به همراه داشته باشند.

او با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی با امکانات لازم و مواد بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شدند گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: خانواده‌ها بابت سلامتی فرزندان خود نگران نباشند وکادر برگزاری امتحانات نیز موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.

او در خصوص نحوه برگزاری و سولات امتحانی دانش آموزان هم افزود: با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع ویروس کرونا امکان حضوری کلاس‌ها وجود نداشت و بخشی از آموزش در فضای مجازی ارائه شد.

یاوری تصریح کرد: ۸۰ درصد سوالات امتحانی که شامل ۱۶ نمره از قسمت اول کتاب که آموزش بصورت حضوری بوده و ۴ نمره دیگه از ۲۰ درصد کتاب که بصورت مجازی ارائه شده است.

یاوری گفت: البته این امتیاز به دانش آموزان داده شده که از ۲ تا ۴ نمره سوالی که از ۲۰ درصد باقی مانده کتاب درسی طراحی می‌شود به ۴ نمره آن بصورت اختیاری پاسخ دهند.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز در ۱۲۸ حوزه امتحانی استان مرکزی آغاز و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد.
در کل کشور ۶۵٩ هزار و ۴۵۶ دانش‌آموز پایه دوازدهم در ۶ هزارو ۷۸۰ حوزه امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ ج

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.