برای پیشگیری و مقابله با گرما زدگی چه باید کرد؟

روز‌های گرم تابستان نزدیک است و باید دید برای پیشگیری و مقابله با گرما زدگی چه کارهایی می توان انجام داد.

رضا افتخار کارشناس ارشد و مشاور تغذیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:با افزایش میزان گرما میزان تبخیر آب نیز در بدن بیشتر می‌شود و باعث افزایش نیاز به مصرف مایعات می‌شود.

او ادامه داد: برای پیشگیری از گرمازدگی در درجه اول مصرف هشت تا ۱۲ لیون آب در روز موثر است و بعد از آن مصرف سبزیجات و میوه به خصوص میوه‌هایی که آب بیشتری دارد مانند هندوانه، طالبی، خربزه نیز در پیشگیری از گرمازدگی بسیار موثر است.

این کارشناس تغذیه افزود:مصرف لبنیات به خصوص شیر و دوغ کم نمک نیز برای پیشگیری از گرما زدگی توصیه می‌شود و این توصیه‌ها را نیز می‌توان برای افرادی که دچار گرمازدگی شدند به کار برد.




افتخار بیان کرد: در مورد فردی که دچار گرمازدگی شده بهترین راه این است که زیر نور آفتاب قرار نگیرد و شروع به مصرف مایعات ولرم کند (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد)  و این می‌تواند در جذب مایعات موثر باشد.

او تصریح کرد:همچنین در مصرف چای در فصل گرما باید دقت کرد، چرا که مصرف بیش از چهار استکان چای در روز باعث دفع آب از بدن می شود و پیشنهاد ما مصرف چهار استکان در روز و دو فنجان قهوه در هفته در  روزهای گرم است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.