ستاری:

کرونا ویروس استارتاپ‌ها را فعال‌تر کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحران کرونا فرصت مناسبی بود تا استارتاپ‌ها، خدمات خود را بیش از گذشته ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ۱۵ میلیون دانش آموز فعالیت می‌کند که بازار خوبی برای استارتاپ آموزشی است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون برای استارتاپ های آموزش، روزهای خوبی بود.

او افزود: بسیاری از این استارتاپ ها رشد بالای ۱۰۰۰ درصد داشتند. این بحران فرصت مناسبی بود تا استارتاپ‌های آموزشی، خدمات خود را بیش از گذشته ارائه دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم این شرکتها بتوانند بر پایه سرمایه گذاری که در این دوران انجام داده اند با همکاری آموزش و پرورش به اهداف خود برسند.

ستاری تاکید کرد: یکی از خطرهای جانبی آموزش مجازی این است که سیستم آموزشی، از دست کشور خارج شود. بنابراین باید در تکامل باشیم و محتوای آموزشی مناسب برای بچه‌ها داشته باشیم.

فضای مجازی به عدالت کمک می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه فضای مجازی به عدالت کمک می‌کند، تصریح کرد: یک محتوای آموزشی را می‌توانیم به همه افراد از روستا تا شهر ارائه دهیم و بسیاری از اتفاقات شبکه شاد را بی نظیر می‌دانیم.

ستاری بیان کرد: آموزش و پرورش از ابتدای مهر و جاافتاده‌تر از قبل می‌تواند از زیر ساخت موجود بهره گیرد و این فرصت یک ماهه زمان مناسبی برای تکمیل شبکه «شاد» است.

رشد استارتاپ ها‌ی آموزشی با وجود کرونا

ستاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این چند ماه شاهد رشد استارتاپ ها‌ی آموزشی بودیم، گفت: وجود کرونا موجب شد استارتاپ‌ها رشد کنند و کسب و کارها نو پا نباشند و این امکان فراهم شد تا در حوزه تولید محتوا هم کمک کنند.

او با بیان اینکه باوجود استارتاپ‌ها، برهه جدیدی در آموزش رقم می‌خورد، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با شرکت‌های خصوصی اقدامات خوبی داشته باشد؛ توسعه عدالت آموزشی بحث جدی است و دانش آموزان مناطق محروم از این فرصت بهره مند می‌شوند.

ستاری گفت: با استفاده از این امکانات، آموزش و پرورش می‌تواند در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده تا سال تحصیلی جدید، زیر ساخت‌های آموزش مجازی را توسعه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش ، ستاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مبارکه