فروش یخچال ۲۵۰ میلیون تومانی در فضای مجازی!

فروش یخچال های لاکچری با قیمت ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی در فضای واقعی و مجازی تعجب بسیاری را برانگیخته است.

یخچال لاکچریبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ سالی می شود که واردات لوازم خانگی از جمله یخچال به منظور افزایش توان تولید ممنوع شده است. پس از آن تولید کنندگان لوازم خانگی مشغول تولید لوازم های داخلی شدند تا به خودکفایی کامل این محصولات برسیم.

اما در این بین تولید کنندگان به مشکلاتی نیز برخورده اند که یکی از آنها گرانی مواد اولیه است. ممنوعیت واردات و کیفیت پایین برخی از محصولات باعث شد بسیاری به سمت قاچاق محصولات خارجی بروند.

یخچال های لاکچری به قیمت یک خودرو!

با چرخی در فضای مجازی می توان به راحتی هر وسیله ای را با قیمت های متفاوت بخریم. اما مسئله ای که وجود دارد افزایش سرسام آور قیمت برخی از لوازم هاست که دود را از کله متقاضیان بلند می کند. یخچالی با برند خارجی که به قیمت ۱۶۰  تا ۲۵۰میلیون تومان به فروش می رسد درست هم قیمت یک خودرو!

یخچال 250 میلیونی

 

۸۰ درصد لوازم خانگی در بازار قاچاق است

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت نجومی لوازم خانگی در بازار و همچنین فروش یخچال ۲۵۰ میلیون تومانی گفت: بیش از ۲ سال است که واردات لوازم خانگی کاملا ممنوع شده است. اگر لوازمی در بازار موجود است یا قاچاق به شمار می‌رود یا از قبل در انبار موجود بوده است.

به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی در حال حاضر ۸۰ درصد لوازم خانگی ساخته شده در بازار قاچاق و ۲۰ درصدآن شرکتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئله‌ای که وجود دارد قاچاق لوازم خانگی هم رو به کاهش است که همین موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود چرا که دیگر وارد نمی‌شود و وسایلی که در انبار موجود است مانند طلا نایاب می‌شوند و استقبال از آن‌ها افزایش می‌یابد.

میری ادامه داد: مشکلی که وجود دارد گرانی بیش از اندازه برخی لوازم خانگی است به طوری که قبل از عید ماشین ظرفشویی آلمانی ۸ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر برند ایرانی این کالا ۱۲ میلیون تومان شده است. نیاز است سازمان حمایت به این موضوع ورود کند تا بتوان قیمت‌ها را کنترل کرد.

تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت ها را اعلام کنند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تشریح کرد: در نظر داریم برند‌های ایرانی را سر و سامان دهیم، به فروشندگان لوازم خانگی فرصت داده ایم تا ۲۰ خرداد قیمت محصولات خود را وارد سامانه ۱۲۴ کنند تا قیمت‌ها به یک ثبات نسبی برسد.

یخچال

کاهش قاچاق عامل گرانی لوازم خانگی در بازار!

حسن حسنی سفیدآبی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه) در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص علت افزایش قیمت لوازم خانگی فلزی، بیان کرد: به ۲ علت لوازم خانگی افزایش قیمت داشته که اصلی ترین دلیل آن گرانی مواد اولیه آن است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه) درخصوص علت های افزایش قیمت لوازم خانگی، ادامه داد: از دیگر علت های گرانی لوازم خانگی کاهش قاچاق است چرا که قاچاق به شدت کاهش یافته و همین امر باعث گرانی نجومی لوازم خانگی می شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه مانند ورق برنج گران شده که باعث افزایش قیمت محصولات نهایی می شود. در حال حاضر تقریبا می توان گفت قیمت لوازم خانگی ۲۰ درصد افزایش یافته است. هم اکنون بیشترین مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی در داخل کشور تولید می شود و مقدار کمی واردات داریم.

او بیان کرد: به طور مثال تمام قطعات جاروبرقی در داخل کشور تولید می شود اما موتور آن وارد می شود. واردات رسمی لوازم خانگی بیش از ۲ سال است که ممنوع شده و اگر برندی خارجی در بازار است قاچاق به شمار می رود.

افزایش تولید انواع لوازم خانگی در سال گذشته

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به افزایش تولید انواع لوازم خانگی در سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته برند خارجی که سهم آن‌ها حدود ۵۰ درصد بازار رسیده بود در کشور حضور نداشتند.

او افزود: بعد از خروج شرکت‌های کره‌ای، بلافاصله شرکت‌های داخلی فعال در این صنعت جایگزین آن‌ها شدند و خلاء بازار را پوشش دادند. در ادامه شرکت‌های همکار برند‌های کره‌ای در نیمه دوم سال وقتی مطمئن شدند که شرکت‌های کره‌ای دیگر در ایران حضور نخواهند داشت به سمت برند‌های ایرانی حرکت کردند. البته می‌توان گفت که در حال حاضر تفاوت عمده‌ای بین تولیدات داخلی با برند‌های ایرانی نسبت به نمونه مشابه خارجی وجود ندارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ۱۳ درصدی تولید لوازم خانگی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و تصریح کرد: امسال برای صادرات لوازم خانگی نیز برنامه‌ریزی شده است و پیش بینی می‌شود که در سال جاری ۱۶۰ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شود.

یخچال وارداتی

به گفته این مقام مسئول تولید یخچال و فریزر در سال گذشته با ۷ درصد رشد به یک میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه رسید که امسال برنامه ریزی شده تولید این وسیله به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسد. همچنین در سال گذشته تولید ماشین لباس‌شویی با ۳۳ درصد رشد به ۷۴۰ هزار دستگاه رسید و امسال به ۹۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. تولید تلویزیون نیز که ابتدای سال گذشته کاهشی بود، در شش ماهه دوم سال افزایش یافته و در مجموع با سه درصد به ۸۲۵ هزار دستگاه رسیده و در سال جاری هم برنامه‌ریزی شده که به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.

همچنین به گفته صادقی نیارکی عمق ساخت داخل در زمینه بخاری ۹۰ درصد کولر ۱۰۰ درصد، یخچال و فریزر ۶۰ درصد، آبگرمکن ۷۵ درصد، ماشین لباسشویی ۶۰ درصد، اجاق گاز ۹۰ درصد و تلویزیون ۳۰ درصد است.

او همچنین درباره بازار داخلی لوازم خانگی اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه جزو لوازم خانگی کالا‌های مصرفی بادوام است، قدرت خرید مردم نقش کلیدی دارد و در این زمینه هم باید برنامه‌ریزی شود.

صادقی نیارکی یکی از برنامه‌های وزارتخانه در سال جاری را تحریک تقاضای کالا‌های مصرفی بادوام در داخل عنوان کرد و گفت: این برنامه نیازمند تامین منابع است و در آن ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیده شده که ۶۰ درصد قیمت کالا با استفاده از آن پرداخت می‌شود و باز پرداخت آن به صورت دو ساله و با سود منطقی در نظر گرفته شده است و تقاضا داریم بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات و دولت در زمینه پرداخت یارانه تسهیلات که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

او با اشاره به افزایش نرخ ارز و به تبع آن نهاده‌های تولیدی از جمله فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی که با قیمت جهانی در بورس عرضه می‌شود، اظهار کرد: برای ایجاد تعادل بین افزایش قیمت نهاده‌های تولید و توان مردم نیازمند ارائه تسهیلات هستیم.

گفتنی است، خرید و فروش لوازم خانگی آن هم با چنین قیمت هایی که به اجناس لاکچری هم معروف هستند، جای تامل دارد. اقلامی که فروش آن ها در بازار التهاب ایجاد کرده و منجر به تجمل گرایی در جامعه می شود و به نوعی محاسبه عددی و رقمی هم این قیمت را برای این نوع یخچال ها تایید نمی کنند. 

انتظار می رود دستگاه های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای حمایت از کالای ایرانی و همچنین حمایت از قدرت خرید خانوارها به قیمت گذاری و نحوه ورود این یخچال ها به بازار رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۰:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
روز به روز دارید ملت رو بدبخت تر میکنید از یه طرف میگید چرا جوانان ما ازدواج نمیکنند چرا جمعیت داره پیر میشه آخه ببیبن خرج زندگی چقدر هست بعدا سخنرانی کن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی ایرانی بخر
۱۸:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بیش از 50سال است یخچال ایرانی استفاده می‌کنیم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن نوروزی
۱۲:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یخچال250تومان باشه ماشین پراید 90 میلیون باشه میوه کیلوئی 50تومان باشه پس آدم بیکار چی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
، زندگی لاکچری،کاخ نشینی
Germany
مهدی
۰۳:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
من فروشنده ی لوازم خانگی هستم این قیمتایی ک زدن ۱۶۰،،۲۵۰ ملیون صحت نداره
این مدل یخچالا نهایتا ۵۰تا۵۵ملیون قیمتشه
نمیدونم چرا ی شایعه رو دامن میزنییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این تقصیر آمریکا هست .خدا لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۳:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم مردم باید چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یخچال شده 2۵۰ ملیون ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینا مال مانیست که مال اختلاسگرا وبچه هاشونه
مادیگه باید به فکر کائوچوب باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شایعه نکنید این قیمتهای کذایی را من تواینترنت سرچ کردم قیمت ساید ۴درب در بانه تحویل تهران حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون میباشد یه مورد داشت حدود ۷۰ میلیون
بوش ۳۰ فوت بود ۳۵ میلیون
با روح خسته مردم اینقدر بازی نکنید والله دیگه ظرفیت نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بسیار ارزون هس
Germany
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدایی نکرده فکر نکنین این یخچال یه وقت از اون برندهای لاکچری و اشرافی باشه ها. نه این همون ال جی خودمونه که قبلا تو بیشتر خونه ها بود. منتهی اون موقع قیمت دلار اینی که الان هست نبود!
Iran (Islamic Republic of)
فهاد
۱۸:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چه خبرتوووووووونه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
۲۵۰میلیون چرا اخه میوه ونوشیدنی تولید مبکنه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۸:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همچین میگین یخچال گرااااان انگار بقیه اجناس ارزونه بابا دست بردارید از این یه بام و دو هوا بازیتون تو این کشور همه چی گرونه یعنی یه یخچال اندازه یه پراید لیاقت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمت ها رو با واردات پایین بیارید طوری که تولید کننده داخلی هم بتونه جنسشو بفروشه اینطوری مصرف کننده ها دارن له میشن خانواده ها هم ازدواج نمیکنن..
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الکترواستیل که ایرانیه چرا یخچال دوقلوش ۱۷ میلیون تومن شده
Iran (Islamic Republic of)
Parsa
۱۶:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بااین اوضاع فکر میکنم ایران تسخیرحکومت بیگانگان شده کسی نگران قیمت اجناس نیست کسی نگران داروهای تحریمی نیست مگه نمی گن ما مسئولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بخدا اولش فک کردم روکش طلا زدن براهمین انقد گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اونی که میگه هنوز نمردیم باید همه بمیرن درست بشه اونوقت بدرد کی خواهد خورد مردم زیربارفقر روزی هزاربارمیمیرن واقعا نمیبینیداوضاع اجاره نشینهارو خونه خریدن توسرشون بخوری یک کارگر ویا یک کارمند که نهایتا سه میلیون بگیره که البته کمتر میگیره با این کرایه های کمر شکن از کجابیار اونی که ادعا میکنه هنوز نمردیم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۵:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این مبلغ بریال بوده اشتباه چاپیست 25 میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چهارتا صفر از پول کم بشه درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یک عمره میخوان سروسامان بدن ب اجناس ایرانی ولی موفق نشدن...و نخواهند شد...چون توانایی و مغزش رو ندارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ما سایدبای ساید آخر مدل ساخت آلمان خریدم45ملیون
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۳:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خب که چی ۲۵۰ هسته
هر کی خواس میخره هر کی که نخواس به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچی نگو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منظورتون تولید اشغال بی کیفیت والبته اجناس چینی که توسط تولید کنندگان اسمبل می شوند البته این همیشه به نفع تولید کننده بوده که یه سری مصرف کننده مجبورند جنسای اشغال داخلی را بخرند و احتمال زیاد یه سری سود جو داریم که جلو واردات را میگیرن تا اشغالاشون را به مردم غالب کنند اگر توانش را دارند بزارن جنس وارد بشه و اجناس با کیفیت وارد کنند و با تولید کنندگان خارجی رقابت کنند نه گزینه اجبار استفاده کنند من شخصا یخچال ایرانی خریدم پشیمون هستم اشغال هست والبته جالب اینه که قطعات اصلی ال جی هست و تو مدارات الکترونیکی مشکل دارن نمی تونن درست مچش کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر نا شکری نکنید.مملکت ما خیلی هم خوبه.هنوز که از گرسنگی نمردیم.همیشه امید به آینده داشته باشید.چون آینده میمیرید راحت میشید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همه چیز رو گرون کردید اونوقت نظرات مردم رو هم فیلتر میکنید . یکدفعه بگید مردم برن بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
مبیلاد
۱۳:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۲:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بازهم گرانتر آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا متاسفم براخودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
J
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وزارت صمت به جای کنترل قیمت ها و کاهش آن تا حد نرخ منطقی قصد کلاه گذاشتن سر مردم را داره و می خواد با اعطای وام مردم را فریب بده تا لوازم خانگی را با همین قیمت های کذایی و لجام گسیخته بازار امروز خریداری کنند . در نهایت مصرف کننده بیچاره است که یه لوازم خانگی را با دو تا سه برابر قیمت منطقیش باید بخره و کلی زیر قرض و بدهی بره . بهتره وزارت صمت وظیفه اصلیتر و اولیت دار ترش که کنترل قیمت هاست را انجام بده تا با کاهش و منطقی شدن قیمتها مردم به طور عادی و بدون وام قدرت خریدشون برگرده نه اینکه اونا را زیر بار بدهی برای پر کردن جیب سود جوها ببره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
وقت بخیر تا رویکرد به خود کفایی مواد اولیه نباشد منع واردات منجر به گرانی می شود و درنتیجه قاچاق و عادت مردم به بی قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۱:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من فکر کنم خیلی اشتباهه که یخچال بخریم چون چیزی نداریم داخلش بزاریم برای اب خنک از مشک هم میشه استفاده کرد گوشت که نمیتونیم بخریم برای سبزی هم روزانه بخریم و با هیزم بپزیم، خیلی ساده است، شما فکر میکنید در سودان و یمن مردم یخچال دارند؟؟؟ در افریقا مردم یخچال اصلا دیدند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم تو یخچال مهر بقیه دوست دارند بخر دوست دارن خرید کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
الانم که مسکن گرون شده،نمیشه رفت زیر سقف،
باید بريم چادر بزنیم....
پیشنهاد خوبی دادين
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۱:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یکی از دوستان فرمودند یک جوان چطور میتونه ازدواج کنه با این قیمتها، باید خدمت دوست عزیز بگویم هنوز هم تعدادی هستند که ازدواج میکنند ولی چون نمیتونن از پسش بربیاییند دیگر جوانان از پس زوجه ایشان برمیاییند و ایشان فقط باید بره سر کار و خونه نباشه، اینجوری یکی میگیره چندین نفر استفاده میکنند، هر ده جوان هم یک یخچال و گاز کافیه، البته گاز پیک نیک مورد استفاده بیشتری داره،
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر قاسم پور
۱۱:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تا وقتی پولها و درآمدهای مفت و باد آورده وجود داشته باشه، سودجوهای فرصت طلباز موقعیات خاص استفاده و این جور مسائل و لاکچری بازیها هم وجود خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بااین گرونی اجباری هم باشه کسی ازدواج نمی کنه من به بدبختی و زندگی خودم نگاه می کنم به این فکر می افتم بچه دار بشم بچم از من مطلقا مسلما بدبخت تر میشه پس این آرزوی اجباری بودن ازدواج هم شما به گور خواهید برد دستتون رو شده هیچ کس نه ازدواج می کنه نه از زندگیه خود راضیه زجرکوش می کنیدجوان ها رابااین کار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چیزی به غیر از تاسف به وضع این مملکت نمیتوان گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
گرون نیس برای ریس جمهور گرون نیس برای ریس مجلس گرون نیس برای پسرا مسول
Iran (Islamic Republic of)
M. Hashemi
۰۸:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدایی محاله امکان نداره همچین قیمتی باشه ریال رو تبدیل به تومان کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
والا من اگه 200 میلیون داشتم الان یه وسیله کهنه توی خونه ام نبود بابا من یخچال امرسان خریدم دو نیم میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همه گرونی ها زیر سر خود خود خود دولت است.
چرا ساید ۲ میلیون تومانی درطول پنج سال بشه ۳۵ میلیون تومان؟
حالا شده ۲۶۰ میلیون تومان!!!؟؟؟
یک جوان میخواد ازدواج کنه زندگی تشکیل بده
از کجا بیاره !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هی میگن قاچاق آخه مگه یخچال و لباسشویی تو جیب یا تو چمدان جا میشه یا قاچاقچی یک عدد میزاره تو کیفش میاره کل مرز نگهبان داره چرا داعشی نمیتونه وارد بشه ولی قاچاقچی میتونه واردات کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خداوند ریشه ظلم این دارو دسته رو بکن انشالله
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۶:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کشور ما فقط بلده جنس رو گرون کنه،هیچ هنر دیگه ای نداره.خداوکیلی کی میاد جنسای آشغال و بی کیفیت و بی عرضه ایرانی بخره.البته مسئولان عزیزمون تمایلی به ارزون شدن ندارند،چون منفعتشون ازبین میره.گرانی خودرو رو میندازند گردن دلالا،ولی شاید20درصد علتش دلال باشه،80درصد مقصرش دولت عزیز و مردمیمون هست.

خرابکاری واختلاس مسئولان رو مردم باید تاوانشو بدن.کسری بودجه رو مردم باید تاوانشو بدن.فقط هم قشر ضعیف مملکت چوبشو میخوره نه قشر سرمایه دار.هرچی جنس گرون بشه منفعت سرمایه داران هم زیادتر میشه.یه بدبخت دختر دم بخت رو چطوری باید شوهر بده(یه ظرفشویی بخره۲۵میلیون!!!!!!!!!!!!!!!).

باشگاه خبرنگاران اگه واقعا مردمی هستید این متن رو بزارید.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
متن شمارو گذاشت...
فکر میکنی به گوش کی ميرسه؟کی ميخونه؟
غیر از امثال خودمون کی میدونه؟
آقای لاریجانی قوه قضائیه کجایی؟
آقا لاریجانی مجلس کجایی؟
آقای رئیس جمهور کجایی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بدبختی تنها چیزی که گرون نشده پول خون یه آدمه والا هفت دفع خودم روکشته بودم که سودش به خانواده ام برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بدبختی تنها چیزی که گرون نشده پول خون یه آدمه والا هفت دفع خودم روکشته بودم که سودش به خانواده ام برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
جوانان ما پول رهن ندارن بدن اونوقت میگین ازدواج کن حالا اگه ازدواج کنن پول رهن خونه و جهاز رو از کجا بیارن با این قیمتها،خدایا عدالتت کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این به عدالت خدا ربطی نداره.بنده بی انصاف خداست که پاشون رو گداشتن روی گلوی مردم.
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۰۳:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
بابا این مملکت به چه روزی باید بیفته تا مسئولین متوجه بشن یه عده با پول خارجی افتادن به جون این مملکت و میخوان مردمو بکشن به خیابون . این از وضعیت مسکن ، این از وضعیت لوازم خانگی ، این از وضعیت ماشین ، فردا هم معلوم نیست کدام برنامه. شما را به خدا به خودتون بیاین تا در این جنگ نابودتون نکردن.
Turkey
عباس
۰۲:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من بیچاره اگه 40میلیون داشتم با یک مهمونی خانوادگی بسیار ساده وبا سلام وصلوات دست پسرم ونامزدش را میگرفتم ومی فرستادم خونه بخت الان بخاطر نداری دوساله نامزد هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر با نخریدن دلالها را بدبخت نکنیم؛ اونها ما رو بدبخت خواهند کرد

بیایم نخریم
من خودم چند ماه با خانمم بدون یخچال زندگی کردیم. هرچی میخریدیم کم میخریدیم و به اندازه مصرف که به یخچال پیاز نداشته باشیم. و الحمدلله خیلی هم شاد بودیم. تا خدا لطف کرد و یه ایرانی خریدیم. خدا روشکر راضی هستیم

توقعاتمان را کنترل کنیم؛مملکت اباد میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۰۱:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
انسانها زندکی رو برای همدیگه جهنم میکنن درصورتی که واقعا اگه درک کنن که از چه مایعه بدبویی به دنیا میان و موندنی هم نیستن هرگز چنین نمیکردن .بخدا قسم همه مرگو میبینن ولی فکر میکنن تا ابد زنده هستن درصورتی که از همین الان حساب کنی ۱۰۰سال دیگه هیچ کدوم از اینایی که روی زمین هستیم ۱۰۰سال دیگه هیچ کدوممون نیستیم حتی نوزادان تازه تولد
Iran (Islamic Republic of)
Sasan
۰۱:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
سلطان یخچال لاکچری را هم فردا میگیرند نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هرکی بخره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدارا شکر این قاچاق هست که قیمت بیار پایین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من خودم لوازم خانگی از بندر قاچاق می اوردم گرفتنم ۴ لباسشویی داشتم گرفتنم ماشینم وانت بود مصادره شده برای دولت ۵۰میلونم جریمه شدم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مفته لوازم خانگی بخرید...............‌‌.‌دولت تدبیر امیدش به جیب ملته ایولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
این دولت هیچچچچچججچچچچجچچچچچ بوددددد حتی عررضه نکرد جلوی گرونی رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
کدام لاکچری کدام دویست میلیون ؟اینها همون یخچال‌هایی هستن که تا دو سال پیش بیست سی تومن بودن حالا اگر دلار پنج برابر شده توی دو سال دیگه گناه یخچال یا یخچال ساز که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
ما دو سال پیش گرفتیم ۱۴ میلیون اون موقع کلی حرص خوردم که چرا انقدر گرون گرفتیم،سولاردام دو سال پیش ۲ میلیون بود الان شده ۲۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بعدا قانون ازدواج هم اجباری میکننند.باچه هزینه ای خرید جهیزیه بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
واسه خودم متاسفم
حالا این همه سال که آشغال های سایپا و ایرانخودرو خریدیم چی شد پیشرفت کردن؟ نه فقط پر رو تر شدن و آشغالهاشون بی کیفیت تر و گرانتر فروختند، مرزها را باز کنید گمرک را بردارید مردم نباید تاوان جیب شما را بدهند
رییس جمهور بعدی پیگیر بازکردن گمرک باشد
Iran (Islamic Republic of)
hmssvhh
۲۳:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بااین پول دودفعه میشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
شاهیکا
۲۳:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
دولت واقعا باید رسیدگی کنه یعنی چی هر کی هر کاری دوست داره میکنه رسیدگی کنید البته اگه وقت دارین از بس که مشغول خوردن مول مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مسوولین فعلا در حال حل کردن مشکلات آمریکا وکشته شدن جوج فلوید هستند انشالله مشکلات آمریکا که حل شد مسوولین عزیز یک کم گرونی کشور رو رفع میکنن وقول میدهند کالا ها رو هم مثل آب وبرق رایگان کنند تا جبران این اندک گرانی ها بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
در این زمان خانه نمی شود خرید یخچال هم نه یه کیسه برنج هندی ۵۰ تومانی ۱۵۰ تومان خدا یا خودت رحمی بحال این پدران خجل که دختر و پسر دم بخت دارند البته از بخت گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
قابل توجه آن مسولانی که مدام بر طبل ازدواج جوانان و افزایش جمعیت می زنند حالا متوجه شدید چرا جوانان ایران حاضر نیستند تشکیل خانواده بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
گرانی را بهانه نکنید.این فضای مجازی و تنبلی و توقع پیشرفت یکشبه مانع ازدواج است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
شما یه چیز ارزون بگیر
دلایل دیگه ای داره نه فقط گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تعجب کردین؟
پشت پرده ی خروج اجباری سامسونگ و ال جی از بازار کشورو بررسی کنید.
هر جا انحصار اومد همه چی از کنترل خارج شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مجبورین توکوزه اب بخورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
از دلار هفده هزار تومانی شکر کیلویی ده هزار تومانی طلای گرمی هفتصدهزار تومانی اجاره ی چند میلیون تومانی خانه و حقوق ماهی دو میلیون تومانی چخبر !!! چه می‌گذرد در این کشور خبرگزاری محترم درد ما این موارد هست که در زندگی روزمره خود مانده ایم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۲:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
این یخچالا احتمالا جادویی هستن
روز به روز خود به خود پر از موادغذایی میشن
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۲۱:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
والله اینجور که دار پیش میره معلوم میشه مااز آمریکا تحریم نشدیم از خو ایران تحریم شدیم.زندانیمون کردن.مجبورمون میکنن همین جنسایه آشغال ایرانی رو بخریم. اونم بقیمت دلار
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۱:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه قیمت ها را نمیدانید بیایید از من بپرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
گمرک را بردارید و مرزهارا باز کنید، ما دیگر تحمل جنس بنجل و گران نداریم ، کالاهای ایرانی واقعا به ما ظلم میکنن نمونش همین سمند به خارجی ها چند میفروشن به خودمون چند میدن یعنی واسه خودمون ۱۰۰ برابر قیمت حساب دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۱:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تازه فهمیدید که یخچال تو قیمت 250 هست خیلی از دنیا عقبید و فقط حرف میزنید اگه میتونید یه کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
علت گران شدن اجناس این است که می خواهند با ممنوعیت واردات (یا انحصاری کردن آن به دست عده ای خاص) و بالا بردن قیمت این کالاهای با کیفیت را از دسترس خرید مردم دور کنند و اکثریت مردم را مجبور به خرید کالای بی کیفیت ایرانی کنند
یک هفته پیش یخچال ایرانی با قیمت ۵ تومن خریدم که قرار بود برفک نداشته باشد اما فقط در چند ساعت برفک تمام یخچال را فراگرفت
تصمیم گرفتم دیگر کالای ایرانی نخرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
هر روز هم گرانتر میشه.اصلا ربطی به لاکچری بودن نداره.همه اجناس بشدت گران شده.کسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
قیمت یک یخچال ایرانی هم ۱۲ میلیون هست به بالا واقعا متریال استفاده شده تو ساخت این یخچال ۲ ملیون میشه که میفروشن ۱۲ ملیون؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم عزیز ناراحت نشوند . فقط بگویند : علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۹:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرایخچالی که پارسال 6میلیون بوده الان بشه 20 میلیون بااین گرونی کی میتونه ازدواج کنه فراهم کردن جهیزیه پول کلان میخواد جوانهای این ملت اکثرابیکارن ازکجابیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تا دیر نشده بریم کارجو یخ بخریم
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۹:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا کجایی نظارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عجب اون مال آقازاده هاست ما همون یخچال قوطی کبریت را هم نمیتونبم با این وضع گرونی پر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۹:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
همینه من هرشب دو به بعد ده تا وانت شوتی میبینم پر بار لوازم خانگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
به قیمتهای فضای مجازی بیشتر نظارت شود قیمت حبابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
آخه چرا نمی خواهی باور کنی که پول ایران بی ارزش ترین شده کل کشور را حباب گرفته حال میگی فضای مجازی حبابیه
France
بدون سلام
۱۹:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
من پنجاه میلیون ندارم برای پول پیش منزل که کرایه کنم ودارم دیوانه میشوم تمام دنیاراگشتم وسرزدم کسی به من کمک نکرداما این مردم یخچال کولرتلوزیون دارن میخرن چهل میلیون پنجاه میلیون شصت میلیون .ای خدای بزرگ خسته شدیم ازاین بی دربه دری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
احتمالا خود یخچال گوشت و مرغ و ماهی و میوه و لبنیات تولید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مدیریت نباشه وعقلمون هم کار نکنه قرار نیست بهتر بشه یک عده هرچی مخوان مخرن هر کار مخوان مکنن چون پولشون از جیب مردم در می ارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تو برنامه دست دوم ۴ میلیون هم هست ساید باید ساید و همین طور ۱۶،۰۰۰،۰۰۰تومان و ۱۶،۵۰۰،۰۰۰تومان و۱۷،۰۰۰،۰۰۰تومان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عجب صبری خدا دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
این لجبازی !!!! فردا سلطان و دلال پودر نظافت !!!
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۱۷:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
این پولدارا که اینا رو میخرن کین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خود ماها هستیم . مردم عادی . پزشک و دندان پزشک و وکیل و تاجر و بازاری و فیزیوتراپیست و داروساز و مهندس های شاخ. بازم بگم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
قربون این مسئولین قوقولی مقولی برم با این طرز مدیریتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
دلیل این تورم و گرانی بی مغز بودن ما ملت است وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
آناهیتا
۱۷:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمتهای تو این سایت همش به ریاله نه تومن ،من دو ساعت پیش بازار امین حضور بودم و یخچال ساید مارک بوش آلمان خریدم ،33میلیون و 300.البته بدون 1ریال تخفیف ،کارت کشیدم.الکی جو ندید 250میلیون کجا بود ،واقعا به عقل بعضی ها باید شک کرد .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
والا ما یخچالمون رو21سال پیش دست دوم گرفتیم درس شکسته جرات اینکه یه دست دوم دیگه بخریم نمی کنیم بعضیا چه پولا دارن ما اگه 30-40تومن واشته باشیم یه ماشین میخریم کمک خرجمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
یخچال ۲۵۰میلیونه ،بعد میگن ازدواج کنید آخه این همه پول رااز کجا بیاریم واقعا فاجعه اسث بدبختی اینجاست که نمیشود بدون این چیزا هم زندگی کرد قربون قدیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خب شما یخچال 10 میلیونی بخر . کسی اجبارت نکرده اینو بخری
Iran (Islamic Republic of)
حنا
۱۷:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مملکت رو هوا قشنگه
۱۲
آخرین اخبار