مداحان حق مداحی در مراسم ختم و حتی در آرامستان‌ها را ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مداحان حق مداحی در مراسم ختم و حتی در آرامستان‌ها را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : بازگشایی مساجد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستاد استانی را دارد و در واقع این موضوع در کارگروهی با حضور مسئولان استانداری مورد تأیید قرار گرفت.

او با بیان اینکه با وجود بازگشایی مساجد همچنان مراسم ختم در مساجد برگزار نمی‌شود، گفت : در واقع تنها ابلاغ این موضوع از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: هر زمان که این ستاد مجدداً تصمیم به تعطیلی مساجد بگیرد بلافاصله نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد، زیرا ما به عنوان یک نهاد انقلابی در مقابل قانون تسلیم هستیم.

این مسئول افزود: همچنین بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مداحان حق مداحی در مراسم ختم و حتی در آرامستان‌ها را ندارند و ما این موضوع را به اطلاع مداحان رساندیم.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: در مساجد استان کرمانشاه به طور مداوم کار ضدعفونی و گندزدایی انجام می‌شود و نمازگزاران با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور می‌یابند.

او گفت: مردم به ویژه سالمندان حضور کمتری در مساجد دارند و در هیچیک از مساجد استان شاهد ازدحام جمعیت نیستیم بلکه بیشتر جوانان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نسبت به اقامه نماز در مساجد اقدام می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار