۱۴ تیر آخرین مهلت ثبت نام سرمایه گذاران بخش گلخانه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت:۱۴ تیر آخرین مهلت ثبت نام سرمایه گذاران بخش گلخانه‌ها است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: افراد متقاضی به مدت یک ماه تا سیزدهم تیرماه مهلت دارند از طریق سایت سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.

او افزود: در جذب سرمایه گذاران متقاضی برای احداث مجتمع‌های گلخانه اولویت با نیرو‌های بومی استان است.

عابدی با بیان این که نتیجه نهایی از طریق شماره تلفن‌های اعلامی به متقاضیان پیامک خواهد شد، از علاقمندان به مشارکت در این طرح خواست  ثبت درخواست‌های خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دانش آموخته‌ها و متخصصان رشته کشاورزی، افراد دارای گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی مرتبط، بومیان استان و کسانی که قبلاً در مجموعه گلخانه‌ها کار کرده اند، حائز شرایط ثبت نام در این طرح هستند.


بیشتر بخوانید: در جذب سرمایه گذاران مجتمع‌های گلخانه ای، اولویت با نیرو‌های بومی است


او با اعلام این که در حال حاضر هزار و ۶۲ نقطه برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: این نقاط مستعد توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده و برای انجام بررسی‌ها و ارزیابی‌های نهایی به شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور معرفی شده اند.

عابدی عنوان کرد: از مجموع اراضی مدنظر برای این ابرپروژه، بنا به دستور استاندار مبنی بر این که هر میزان زمین که به لحاظ آب و خاک و کیفیت به تأیید مشاورین رسید، به قید فوریت در اختیار متقاضیان قرار گیرد، در حال حاضر شرایط ۳۱۲.۵ هکتار زمین تأیید نهایی شده و در این مرحله به فراخوان گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت:در این مرحله در شهرستان نهبندان ۳۰ هکتار، سربیشه ۳۱ هکتار، سرایان ۴۰ هکتار و زیرکوه ۲۳ هکتار آماده تحویل به متقاضیان است.

او افزود: پارسال با کارمزد ۷ درصد به متقاضیان پرداخت شده و امسال نیز رقم کارمزد تسهیلات احتمالاً ۱۰ درصد خواهد بود.

عابدی بیان کرد: درصورت پذیرش نهایی و انعقاد قرار داد با متقاضی، سرمایه گذار باید ۳۰ درصد وجه را به صورت نقدی و بقیه را طی ۶ قسط به صورت ۶ ماه به ۶ ماه یعنی در بازه زمانی ۳۶ ماه بپردازد.

قیمت زمین ها عادلانه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی درخصوص قیمت تعیین شده برای اراضی مدنظر نیز گفت: قیمت زمین‌ها عادلانه است و برابر اعلام نظر کارشناس دادگستری تعیین شده اند.

او با تأکید بر این که امکان تغییر کاربری برای این اراضی وجود ندارد، افزود: این اراضی فقط کاربری گلخانه دارند و فرد نمی‌تواند در زمینه دیگری از آن بهره برداری نماید.

عابدی زمین تعیین شده برای هرقطعه را ۳ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: چنانچه فردی متقاضی دریافت قطعات بیشتری باشد، درصورتی که تعداد متقاضیان کمتر از تعداد قطعات تعیین شده باشد، امکان واگذاری هست در غیر این صورت، هر فرد می‌تواند تنها یک قطعه را در اختیار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: تسهیلات تعیین شده به افرادی واگذار می‌شود که حجم آورده آن‌ها ۲۰ درصد قیمت زمین باشد، در این صورت ۸۰ درصد باقیمانده مبلغ را شرکت شهرک‌های کشاورزی در قالب تسهیلات می‌پردازد.

او بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب و برق و گاز به تنهایی هزینه‌های هنگفتی نیاز دارد که در این مجتمع‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی پرداخت می‌شود و صرفه جویی در هزینه‌ها را در پی دارد.

از مجموع ۷۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای تأکید شده در تفاهم نامه ۱۵۰ هکتار در قالب طرح‌های فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، ۱۰۰ هکتار برای مجتمع‌های دامپروری و ۵۰ هکتار هم برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار