عبدالله: برای نخستین بار زمینه واقعی تامین صلح در کشور فراهم شده است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت: افغانستان چهل سال است که در بحران قرار دارد و برای نخستین بار زمینه واقعی تامین صلح در کشور فراهم شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت: افغانستان چهل سال است که در بحران قرار دارد و برای نخستین بار زمینه واقعی تامین صلح در کشور فراهم شده است.

وی اظهار داشت: در داخل افغانستان، شاهد اجماع جریان‌های مختلف و حکومت برای دست یافتن به صلح دائمی هستیم؛ در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای نیز شاهد تغییرات عمده و حرکت به سوی صلح می‌باشیم. در این راستا می‌توان از امضای توافق‌نامه میان ایالات متحده‌ی امریکا و طالبان نام برد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بیان داشت: کشورهای مختلف از جنگ و فعالیت‌های دهشت افکنانه در افغانستان متاثر شده‌اند و در این مرحله شاهد یک اجماع بین‌المللی برای دست‌يافتن به صلح هستیم. آتش بس در جریان روزهای عید، کاهش خشونت‌ها و تبادل زندانیان گام‌های موثری برای آغاز مذاکرات است.

عبدالله افزود: زلمی خلیلزاد (نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان) در قطر با نمایندگان طالبان درباره آغاز مذاکرات بحث و تبادل نظر کرده و تا کنون حدود سه هزار از زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان رها شده‌اند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اضافه کرد: امیدواریم این عدد تا روز آغاز مذاکرات تکمیل گردد یا به سطحی برسد که قابل قبول دو طرف باشد و مانع آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نگردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.