فعالیت‌های بدنی سنگین علت اصلی سقط جنین نیست

رئیس دانشکده علوم پزشکی پزشکی تربت جام گفت:سقط جنین علت‌های زیادی دارد و تنها فعالیت‌های بدنی سنگین علت اصلی سقط جنین نیست.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: از علل مهم سقط جنین میتوان به سن بالای مادر وپدر، استرس، اضطراب چاقی، مصرف مواد مخدر، قلیان، سو تغذیه، مشکلات رحم، مشکلات ارثی، ژنتیکی، بیماری زمینه‌ای، مصرف مواد غذایی مثل اویشن، زنجبیل، زعفران و شیوه زندگی وفعالیت‌های بدنی سنگین اشاره کرد.

او افزود: مصرف الکل، سیگار و دارو‌های خاص، خطر سقط جنین را افزایش می‌دهدخطر سقط جنین برای زنان بالا‌تر از ۳۵ سال، بیشتر است مادران باردار باید استراحت کافی داشته باشند، تا از نظر فیزیکی و عاطفی احساس بهتری داشته باشند و همیشه به مادران باردار توصیه می‌شودکه در سه ماهه اول بارداری که ۸۵درصد سقط انجام می‌گیرد از فعالیت سنگین خوداری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر هیچ مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد گزارش نشده است ادامه داد:تعداد ۱۱ مادر باردار در روستای بشیر آباد داریم که در چند روز اخیر یک نفر زایمان داشته است و ۱۰ نفر دیگر توسط بهورز و مراقبین سلامت تحت مراقبت و کنترل هستند.

افکار بیان کرد: بابررسی‌های انجام شده در مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد در ده سال اخیر و موارد ثبت شده درسامانه، هشت مورد سقط جنین،۴مورد زایمان زودرس که همگی سالم متولد شده، یک مورد مرده زایی به علت مشکلات ارثی وپلی هیدرو امینوس (جمع شدن زیاد آب دور جنین وخفگی) اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید:هر آنچه مادران باردار باید در مورد کرونا بدانند
او تصریح کرد: از نظر علمی سقط به ازبین رفتن جنین قبل از هفته ۲۰بارداری میگویند و بعد از هفته ۲۰حاملگی اگر برای جنین اتفاقی بیفتد و از ادامه حیات محروم شود مرده زایی می‌گویند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد:در دوسال اخیر هیچ مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد گزارش نشده وفقط یک مورد مرده زایی در ده روز اخیر داشته ایم و یک مورد مرگ نوزاد پنج روزه در چندماه اخیر بوده، ولی تاکید می‌گردد آخرین سقط مربوط به اسفند ۹۶ یعنی دو سال قبل بوده است و در سه ماه اخیر یک مورد مرده زایی، سن حاملگی ۸ ماهه به علت مشکلات ارثی و پلی هیدرو امنوس بوده و یک مورد مرگ نوزاد ۵ روزه به علت مشکلات تنفسی بوده است.

 افکار با اشاره به اینکه آب قنات روستا قابل شرب نیست اظهار کرد: با توجه به آزمایشات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشکده، آب قنات روستا قابل شرب نیست و از نظر میکروبی و بهداشتی مورد تایید نمی‌باشد که این موضوع توسط بهورز و مسئولان بهداشت محیط به مردم، شورا و دهیار تاکید و اطلاع داده شده است.

او با اشاره به اینکه اصل و پایه بهداشت فردی و عمومی آب سالم و بهداشتی است افزود: دانشکده از مسئولین مربوطه در خواست دارد که مشکل آب آشامیدنی و مورد نیاز مردم روستا حل شود چرا که اصل و پایه بهداشت فردی و عمومی و سلامت مردم آب سالم و بهداشتی می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی پیگیری و مراقبت کامل از سلامت مادران باردار در دوره بارداری است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار