مقاوم سازی ۶۰۰۰ واحد مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۶۰۰۰ هزار واحد مسکونی امسال نوسازی و بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی مسکن محرومین از اولویت‌های امسال بنیاد مسکن است،گفت:  حدود ۶۰۰۰ هزار واحد مسکونی  امسال بازسازی و نوسازی می‌شود که ۳۵۰۰ واحد مربوط به مسکن محرومین و مابقی در قالب بازسازی ناشی از حوادث است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۵۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی بهسازی و نو سازی شده است، افزود: بنیاد مسکن در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی که از سال ۸۴ آغاز شده، تا‌کنون حدود ۳۲ هزار تسهیلات در این زمینه به روستائیان و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت کرده است.

او بیان کرد: در زمینه پیشرفت فیزیکی این طرح، از ۷۰ هزار واحد مسکونی که از ابتدای طرح در سال ۸۴ شناسایی شده، حدود ۶۵ هزار واحد کم‌دوام یا بی‌دوام در مقابل حوادث طبیعی بودند که حدود ۳۲ هزار واحد از آن از محل طرح ویژه، بهسازی و نوسازی شده است و حدود ۶ هزار واحد هم از تسهیلات حوادثی مثل سیل و زلزله بازسازی شدند.

او گفت: به جز سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت که بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند، بقیه شهر‌های استان مشمول تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی هستند که شامل پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بلند مدت است.


مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روستا‌ها علاوه بر تسهیلات ۲۵ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض به محرومین فاقد مسکن یا بد مسکن پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.